לפיד תוקף: חיילי צה"ל לא ייחקרו בידי ה-FBI, מחינו בפני האמריקנים

ראש הממשלה נאם במליאה מסגרת השבעת הכנסת ה-25, והתייחס להודעת ארה"ב על חקירת מותה של עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו עאקלה שנורתה למוות בג'נין. לפיד טען כי חיילי צה"ל אינם ייחקרו בידי אף מדינה זרה, "ידידותית ככל שתהיה". על הכנסת החדשה אמר: "תהיה מקום של ויכוח על דיעות ומחשבות, לא מקום שכל מהותו היא חילופי עלבונות"

זמן צפייה: 02:36

לאחר שהושבעה היום (שלישי) הכנסת ה-25, ראש הממשלה יאיר לפיד נאם והתייחס להודעתה של ארה"ב כי בכוונתה לפתוח בחקירה רשמית סביב נסיבות מותה של כתבת אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה במהלך היתקלות בין חמושים פלסטינים לכוחות צה"ל בג'נין במאי האחרון. "חיילי צה"ל לא ייחקרו בידי ה-FBI ולא בידי אף גוף זר או מדינה זרה, ידידותית ככל שתהיה", אמר לפיד, לא נפקיר את חיילי צה״ל לחקירות זרות ומחאתנו החריפה הועברה לאמריקאים בדרגים המתאימים".

העיתונאית שירין אבו עאקלה שנהרגה בג'נין
העיתונאית שירין אבו עאקלה שנהרגה בג'נין

לפיד, שנאם במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות וראשי המפלגות, הגיב לאירוע הטרור שהתרחש הבוקר באריאל, בו נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו שלושה נוספים: "קיבלנו הבוקר תזכורת מכאיבה במיוחד לאתגרים ולקושי שאיתם מתמודדת מדינת ישראל בכל יום מחדש. במקום יום חג לדמוקרטיה הישראלית, זהו יום של כאב על מותם של חפים מפשע, שנרצחו בידי מחבל נתעב".

רה''מ היוצא יאיר לפיד
רה''מ היוצא יאיר לפיד ביום השבעת הכנסת ה-25 | צילום: רויטרס

עוד הוסיף רה"מ: "הטרור מכה וימשיך להכות, ועלינו להיות תמיד ערוכים, תמיד מוכנים לפעולה. אני שולח מפה בשם כולנו, כל סיעות הבית, כל ממשלת ישראל וכנסת ישראל, את תנחומינו למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים". "צה״ל הוא צבא מוסרי וערכי. חיילי צה״ל ומפקדיו מגנים על מדינת ישראל, מתחקרים ביסודיות כל אירוע חריג, ומחוייבים לערכי הדמוקרטיה ולחוקיה", טען. 

"כוחות הבטחון, צה"ל, השב"כ, המשטרה, פעלו בחודשים האחרונים נגד הטרור בעצימות גבוהה במיוחד. תשתיות טרור פורקו, תשתיות אחרות הוכו מכה קשה. סוכלו יותר מחבלים בשנה האחרונה ממה שסוכלו שנים רבות".

ראש הממשלה לפיד, אשר צפוי להיפרד מתפקידו בקרוב עם הקמת ממשלת נתניהו השישית, דיבר על השבעת הכנסת ה-25: "תהיה מקום של ויכוח על דיעות ומחשבות, לא מקום שכל מהותו היא חילופי עלבונות. אנחנו צריכים שהיא תהיה המקום שאזרחי ישראל נושאים אליו עיניים, לא המקום שאזרחי ישראל מתביישים בו ומתביישים בנציגיו. זו משימתנו. זו תהיה מטרתנו. אני מקווה מאוד שנעמוד בה".