"נזק מדיני כבד": זעם בממשלה על התבטאות שר החוץ

אחרי שהשר כהן אמר כי הלגיטימיציה בעולם לפעולה משמעותית ברצועה לא תימשך עוד זמן רב, אמירה שצוטטה מחוץ לישראל במהלך היום, גורם מדיני אמר לחדשות 13 כי היא "מנוגדת להחלטת הקבינט". משרד החוץ טוענים כי הלחץ המדיני על ישראל אינו גבוה בשלב זה - אך נמצא במגמת התגברות

זמן צפייה: 00:59

בממשלה זועמים הערב (שני) על שר החוץ אלי כהן, שאמר כי האשראי המדיני לפעילות בעצימות גבוהה בעזה יימשך רק עוד שבועיים-שלושה. גורם בכיר ששוחח עם חדשות 13 כינה את דבריו "נזק מדיני כבד" וביקר: "האמירה של שר החוץ מנוגדת להחלטת הקבינט, לפיה מטרות המלחמה הן הכרעת חמאס והשבת החטופים, מבחינתנו - ללא הגבלת זמן".

אותו "נזק מדיני" נובע מהעובדה שדבריו של כהן לא הודלפו או נאמרו כחלק מהערכה של בכיר שזהותו לא ידועה לציבור; מדובר באמירה מפורשת ורשמית של שר החוץ הישראלי, שצוטטה ברחבי העולם בשעות האחרונות.

שר החוץ למעשה אישר בדבריו את הפרסום בחדשות 13 אתמול, לפיו בכירים ישראלים שמשוחחים ישירות עם גורמים בממשל האמריקני מעריכים כי הלגיטימציה לפעילות משמעותית ברצועה לא תימשך עוד זמן רב. במשרד החוץ הבהירו כי הלחץ על ישראל אמנם לא מאוד גבוה, אך נמצא במגמת התגברות.

שר החוץ אלי כהן
שר החוץ אלי כהן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשיחות שמקיימים אנשי משרד החוץ בעולם, עולה כי במדינות רבות שמים דגש על הנושא ההומניטרי, כאשר החלק של ההזדהות עם ישראל והזעזוע מהטבח של 7 באוקטובר מצטמצם, ויש גם כאלה שמבקשים, לא באופן פומבי, חתירה להפסקת אש.