בישראל מעריכים: הדדליין האמריקני לפעולה עמוקה בעזה - כמה שבועות

ההערכה של בכירים ישראלים שעומדים בשיח ישיר מול הממשל האמריקני היא כי הלגיטימציה האמריקנית לפעילות משמעותית בלב עזה לא תימשך עוד זמן רב. בתוך כך, אחרי שנתניהו אמר כי ""ישראל תשלוט בעזה ביטחונית ביום שאחרי" - בארה"ב ביקשו הבהרות

זמן צפייה: 00:56

מאז תחילת המלחמה נשענת ישראל במידה רבה על הגיבוי מהממשל בארצות הברית, ובמיוחד מהנשיא ג'ו ביידן, אך ההבנה בישראל הערב (ראשון) היא כי הלגיטימציה האמריקנית לפעילות משמעותית בלב עזה לא תימשך עוד זמן רב.

ההערכה של בכירים ישראלים שעומדים בשיח ישיר מול הממשל האמריקני היא כי "לפעילות בעוצמה הנוכחית יש לנו שבועות". בכיר ישראלי אמר הערב לחדשות 13: "אין לנו זמן בלתי מוגבל. ממשל ביידן לא רואה מלחמה בעצימות הנוכחית עם אוגדות בתוך עזה במשך חודשים. הם רואים את השלב הזה נמשך ברמת השבועות קדימה, לא חודשים. הם כן מבינים שגם אחר כך נצטרך לפעול, אבל בעצימות נמוכה יותר".

כוחות צה"ל ברצועת עזה
כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, אחרי מסיבת העיתונאים שקיים אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו, הממשל האמריקני ביקש מגורמים ישראלים הבהרות, במיוחד לגבי אמירתו כי "ישראל תשלוט בעזה ביטחונית ביום שאחרי". היו בוושינגטון מי שפירשו את זה כ"כיבוש עזה", אך בישראל הבהירו כי מדובר רק בפעולות ביטחוניות ממוקדות, והדגישו כי נתניהו אמר שלא יהיו יישובים יהודיים בעזה. המסרים שעוברים מאחורי הקלעים מתונים יותר, ובהם נאמר כי הרשות "כפי שהיא היום" לא תוכל לשלוט בעזה ביום שאחרי, כלומר אחרי איזושהי רפורמה הרשות אולי תוכל לשלוט ברצועה.