כ"ץ תוקף את מזכ"ל האו"ם: "לא היה מוקיע גם את פשעי הנאצים"

לאחר שמזכ"ל האום, אנטוניו גוטרש, הציג דו"ח בו התעלם ממעשי האלימות המינית של חמאס בעזה, שר החוץ תקף אותו בחריפות: "התייצב רשמית לצד אנסי ומרצחי חמאס, מתנהל כמי ששיתף פעולה עם המשטרים הרצחניים ביותר. הפך את האו"ם למוסד אנטישמי"

מזכ"ל האום אנטוניו גוטרש, שר החוץ ישראל כ"ץ
מזכ"ל האום אנטוניו גוטרש, שר החוץ ישראל כ"ץ | צילום: רויטרס

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, הציג היום (שלישי) דו"ח בנושא אלימות מינית בזמן סכסוכים מדיניים וצבאיים - בו לא ציין את חמאס ברשימה השחורה של הגורמים החשודים על ידי האו"ם בביצוע מעשים אלו - ולא הכריז עליו כארגון טרור. זאת על אף שנאספו שלל עדויות המוכיחות שהתקיימו פגיעות מיניות ב-7 באוקטובר ובשבי חמאס, והוצגו בדו"ח נציגת מזכ"ל האו"ם לאלימות מינית בזמן סכסוך, פרמילה פאטן.

בתגובה, שר החוץ ישראל כ"ץ תקף בחריפות: "גוטרש התייצב היום רשמית לצד אנסי ומרצחי החמאס, כאשר סירב להטיל את האחריות לפשעי המין החמורים המופיעים בדו"ח פאטן על החמאס ולהכריז עליו כארגון טרור. מזכ"ל האו"ם מתנהג כמו משתפי הפעולה עם המשטרים הרצחניים ביותר בהיסטוריה האנושית, ואני משוכנע שאם פשעי המשטר הנאצי היו עולים לדיון במהלך כהונתו, הוא היה מסרב להוקיע גם אותם - אם האינטרס הפוליטי שלו היה מחייב זאת".

"גוטרש הפך את האו"ם למוסד אנטישמי ואנטי ישראלי קיצוני וכהונתו תיזכר כאפלה ביותר בהיסטוריה של הארגון", הוסיף שר החוץ כ"ץ. ממשרד החוץ נמסר כי דוח זה הינו "תעודת עניות עצובה וטרגית לתפקודו של האו"ם והעומד בראשו מאז 7 באוקטובר, והוא מהווה רוח גבית לטרור ולאלימות".

מטה האו"ם בניו יורק
מטה האו"ם בניו יורק | צילום: רויטרס

לפני כחודש וחצי פורסם דו"ח מטעם האו"ם, עליו חתומה בין היתר פרמילה פאטן, בנושא הפגיעות המיניות שביצעו מחבלים ב-7 באוקטובר. על-פי המסמך, "יש סיבות סבירות להאמין שאלימות מינית, בין השאר מעשי אונס ואונס קבוצתי, בוצעה במתקפת 7 באוקטובר", הן ביישובי והן בשטח המסיבה ברעים. עם זאת, הודגש כי לא ניתן לייחס את המעשים כולם למחבלי חמאס.

עוד על-פי הדו"ח, "ישנן הוכחות חותכות שחטופים וחטופות עברו פגיעות מיניות בשבי - וסביר להניח שאלה ממשיכות גם כעת". חברי ועדת החקירה של האו"ם בנושא הפגיעות המיניות מסרו: "אנחנו לא יכולים להגן על החטופים מפני הפגיעות הללו, לכן אנחנו קוראים להפסקת אש הומניטרית - במסגרתה ישוחררו חטופים מהשבי".

הדו"ח פורסם חודש לאחר ביקור פרמילה פאטן בישראל. בו סיירה בעוטף עזה, נפגשה עם ניצולים וניצולות, אנשי ונשות מקצוע וכוחות הביטחון - שוחחה איתם בעצמה ושמעה ממקור ראשון את העדויות.