הבית הלבן: "קרובים מאי פעם להפסקת אש בין ישראל לחמאס"

ברקע מינויו של סינוואר למחליפו של הנייה שחוסל, דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי טען כי הצדדים קרובים לעסקה "יותר מאי פעם". לשכת נתניהו: "ישראל כבר נתנה הצעה ברורה, ושלחה לקהיר את משלחת המו"מ ביום שבת האחרון. עד לרגע זה לא התקבלה תגובה כלשהי מחמאס"

זמן צפייה: 05:19

ברקע חיסולו של אסמאעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, ומינויו של יחיא סינוואר למחליפו, דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר היום כי "אנחנו קרובים יותר מאי פעם להפסקת אש בין ישראל לחמאס". לשכת ראש הממשלה מסרה לאחר דבריו: "ישראל כבר נתנה הצעה ברורה, ושלחה את משלחת המשא ומתן לקהיר ביום שבת האחרון. עד לרגע זה לא התקבלה תגובה כלשהי מחמאס".

בצל ההמתנה והכוננות לתקיפה איראנית כנקמה לחיסולו של הנייה, שהתבצע במתחם הלנה של משמרות המהפכה בטהרן, קירבי הוסיף ואמר: "אנו לוקחים את כל אמירות איראן בנוגע לכוונתם לתקוף את ישראל ברצינות רבה".

בתוך כך, ממלא מקום שר החוץ של איראן, עלי באקרי כני, אמר כי "ההתנקשות בהנייה לא יכלה להתאפשר ללא תמיכתה של ארצות הברית". הוא הוסיף כי "טהרן עשתה ככל הניתן כדי להימנע מהסלמה במזרח התיכון", אך "אין אפשרות אחרת - מלבד התגוננות נגד התוקפנות הישראלית". עוד אמר כי תגובת טהרן תתרחש "בזמן הנכון - ובהיקף הראוי".

נשיא איראן הנבחר מסעוד פזשכיאן
נשיא איראן הנבחר מסעוד פזשכיאן | צילום: רויטרס

בנוסף, נשיא איראן החדש מסעוד פזשכיאן, אמר בשיחה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, כי "אם ארצות הברית ומדינות מערב נוספות רוצות למנוע מלחמה, עליהן לכפות על ישראל הפסקת אש בעזה". כמו כן, הוא הוסיף בשיחה כי "איראן לעולם לא תשקוט אל מול תוקפנות נגד ביטחונה והאינטרסים שלה. טהרן שוקלת להימנע ממלחמה - כדי לכונן יציבות עולמית".