במקום הנייה: חמאס מינה את סינוואר לראש הלשכה המדינית

חמאס הודיע כי מנהיג הארגון בעזה, יחיא סינוואר, יחליף את איסמאעיל הנייה - שחוסל בשבוע שעבר בטהרן - כראש הלשכה המדינית. במקביל, ירי של שלוש רקטות לעבר שדרות ואשקלון. אין נפגעים

זמן צפייה: 00:42

חמאס הודיע הערב (שלישי) כי מינה את מנהיג ארגון הטרור בעזה לראש הלשכה המדינית - במקומו של אסמאעיל הנייה, שחוסל בשבוע שעבר בטהראן. מיד לאחר ההודעה הופעלו אזעקות באשקלון, שדרות ועוטף עזה. שלוש רקטות נורו מהרצועה. אחת יורטה ושתיים התפוצצו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים.

בתוך כך, פורסמו הערב ב"ג'ואיש כרוניקל" הבריטי פרטים נוספים מאותו לילה דרמטי של חיסול הנייה: "המטען שהונח מתחת למיטתו הוטמן על-ידי שני אנשי משמרות המהפכה שאמורים היו לאבטח את הבניין - וגויסו על-ידי המוסד". כדי למנוע גילוי אפשרי, דווח, הסוכנים הניחו מטען חבלה שטוח, ברוחב של 3 ס"מ על 6 ס"מ, שהודק לתחתית המיטה. כדי למזער את הפגיעה בחפים מפשע - הם השתמשו במטען מדויק שפגע רק בחדרו של הנייה.

יחיא סנוואר מנהיג חמאס
יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה | צילום: רויטרס
חיסול אסמאעיל הנייה
חיסול אסמאעיל הנייה | צילום: רויטרס

עוד צוין בדיווח כי יחידת 8200 לקחה גם היא חלק במבצע ההתנקשות וסייעה למוסד ביירוט שיחות טלפון בין מארגני טקס ההשבעה של נשיא איראן החדש עם המוזמנים, ובהם גם הנייה. לאחר שהושג אישור כי בכוונתו של מנהיג חמאס להגיע לטהרן כדי להשתתף בטקס, במוסד החליטו להוציא לפועל את מבצע החיסול במתחם בו הוא נוהג לשהות במהלך ביקוריו בבירה האיראנית.

בעקבות זאת, לפי הנטען, סוכנות הביון הישראלית שלחה סוכנים משלה כדי לסקור את המתחם, לספק מידע לוגיסטי, למפות את כל הרחובות באזור, לאתר דרכי מילוט ולאסוף פרטים על האבטחה. הסוכנים נתקלו בקשיים בעקבות גובה המבנה של משמרות המהפכה, ששוכן במרכזו של יער. לפי "ג'ואיש כרוניקל", הסוכנים התגברו על הקשיים בכך שלבשו בגדים ירוקים וטיפסו על העצים, מהם תצפתו על המתחם.

ההלוויה של אסמאעיל הנייה בטהרן איראן
ההלוויה של אסמאעיל הנייה בטהרן | צילום: רויטרס
הפגנה נגד ישראל לאחר חיסול הנייה בטהרן
הפגנה נגד ישראל לאחר חיסול הנייה בטהרן | צילום: רויטרס
שלט עם תמונתו של הנייה בביירות
שלט עם תמונתו של הנייה בביירות | צילום: רויטרס

מטרתם העיקרית של הסוכנים הייתה לדווח כאשר הנייה מגיע למקום. המוסד לא אחז בסוכנים בתוך המבנה, ולכן לפי "ג'ואיש כרוניקל" יחידה נוספת של סוכנים, לבושי בגדים ירוקים גם כן, טיפסו על עצים, השקיפו על חלון חדרו של מנהיג הטרור - והודיעו למפעילי הפצצה לאחר שהאור בחדר כבה. 10 דקות לאחר השעה 01:20, הנייה נכנס לחדרו כששומר ראשו עומד מחוץ לדלת, האות ניתן - והפצצה הקטלנית הופעלה.