פריג': "יש תיאום עם סעודיה ומדינות המפרץ בנוגע לאיראן"

השר לשיתוף פעולה אזורי התראיין לרשת "אל חורה" והתייחס לקשרי ישראל עם העולם הערבי. "ישנם מגעים ישירים והבנות בנוגע לתיאום בכל מה שקשור לאיומים האיראניים שכן זה מצריך טיפול עולמי"

השר עיסאווי פריג' | צילום: ערוץ כנסת

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' התראיין היום (שלישי) לרשת האמריקנית בשפה הערבית, "אל חורה", והתייחס לקשריה של ישראל עם העולם הערבי:  "ישנם מגעים ישירים והבנות עם סעודיה ומדינות המפרץ בנוגע לתיאום בכל מה שקשור לאיומים האיראניים, שכן אין הדבר נוגע רק לישראל או לסעודיה בלבד אלא מצריך טיפול עולמי".

"אני חולם על היום שבו אוכל לבקר במכה שבסעודיה כדי לקיים את מצוות החג' באופן ישיר וללא תלאות", אמר פריג' והוסיף כי הוא "בטוח שהזדמנות זו תתממש בקרוב". בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני אמר: "במהלך 12-10 השנים האחרונות, בממשלת נתניהו, היה קיפאון ביחסים. אך אני ראיתי כי פגישות בדרג גבוהה בין שרים ישראלים לפלסטינים יכולות ליצור תנועה על מנת כדי למצוא פתרונות לבעיות בתחומים השונים".

לכתבות נוספות בחשות 13 >>

רחפנים ושוטרים סמויים: כך נערכת המשטרה לאכיפת ההגבלות

המשטרה חוקרת: הירי באישה בבת ים היה מכוון

דגימות הבדיקה הסרולוגית: רבע מהתלמידים באלעד עם נוגדנים

עיסאווי פריג' ניצן הורוביץ קבינט הקורונה
עיסאווי פריג' וניצן הורוביץ בדרך לקבינט הקורונה | צילום: רויטרס

השר ממרצ הדגיש בריאיון כי מפלגתו חותרת לפיתרון שתי המדינות שכן זהו,  לדבריו, "הפתרון הצודק, הכולל וההגיוני". אך סייג כי "ההווה עדיין שברירי ומצב הרשות הפלסטינית מבחינה כלכלית ומדינית לא טוב ולכן מחובתנו כעת להרגיע את המצב ולחזק את ענייני היומיום והכלכלה".