דיווח: לפחות 10% מעובדי אונר"א קשורים לארגוני טרור בעזה

על-פי הערכות מודיעיניות שצוטטו ב"וול סטריט ג'ורנל", כעשירית מעובדי סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים בעזה, כ-1,200 מתוך 12,000 עובדים - מקושרים לחמאס או לג'יהאד האסלאמי-הפלסטיני. לכמחציתם, לפי הדיווחים, יש קרובי משפחה המשתייכים לארגוני הטרור

פעילי חמאס ברפיח, דרום רצועת עזה
פעילי חמאס ברפיח, דרום רצועת עזה | צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90

כ-1,200 מתוך כ-12,000 עובדי אונר"א ברצועת עזה, סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים, קשורים לחמאס או לג'יהאד האיסלאמי, כך דווח היום (שני) ב"וול סטריט ג'ורנל". בנוסף, לפי הערכות מודיעיניות שנבדקו על-ידי העיתון, למחצית מעובדי הארגון יש קרובי משפחה המשתייכים לארגוני הטרור.

המידע בדו"חות המודיעין, המתבסס על מה שגורם רשמי תיאר כ"אותות מודיעין רגישים", נתוני מעקב של טלפונים סלולריים, חקירות של מחבלי חמאס שנתפסו אחרי המתקפה, ומסמכים שאותרו על גופות מחבלים - היה חלק מתיק הראיות נגד 12 עובדי הארגון המואשמים בהשתתפות בטבח ב-7 באוקטובר שהוגש על-ידי ישראל לגורמים רשמיים בוושינגטון, ושהובילו את ארה"ב ו-12 מדינות נוספות להשהות את המימון לאונר"א. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר על הקפאת המימון לארגון כי "אין הצדקה להעניש את עשרות אלפי הגברים והנשים שעובדים עבור אונר"א" וכי מדובר ב"עובדים הומניטריים הנמצאים במצבים מסוכנים".

גורם בכיר בממשלת ישראל מסר: "הבעיה של אונר"א היא לא רק 'כמה תפוחים רקובים' שהיו מעורבים בטבח ב-7 באוקטובר. הארגון בכללתו הוא מקלט לאידיאולוגיה הרדיקלית של חמאס". דוברת אונר"א, תמרה אלריפאי, סירבה להגיב בנושא, וטענה כי "מתנהלת חקירה פנימית של האו"ם על הסוכנות".

משאית אונר"א במעבר רפיח
משאית אונר"א במעבר רפיח | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, ה"ניו יורק טיימס" חשף פרטים חדשים מתיק הראיות שישראל העבירה לארה"ב נגד 12 עובדי אונר"א שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר. על-פי חלק מההאשמות, יועץ בית ספר של אונר"א מח'אן יונס חטף אישה, עובד סוציאלי מנוסייראת חטף גופת חייל צה"ל לעזה, ועובד אחר השתתף בטבח בבארי. כמו כן, אחרי שפורסם בחדשות 13 כי אחת החטופות הוחזקה בשבי בידי מורה באונר"א, נחשף אתמול לראשונה במהדורה המרכזית כי ישראלי נוסף שחזר מהשבי הוחזק על-ידי מורה מטעם הארגון.