"אם זה המתווה - לא אוכל לתמוך": ההתנגדות בממשלה לעסקה מתעצמת

בישיבת הממשלה דנו השרים ארוכות במתווה לשחרור החטופים, והביעו התנגדות להפוגה ארוכה ולשחרור מחבלים. השרה סטרוק טענה: "ארה"ב אומרת שהיעד הוא הפסקת הלחימה - זה לא לגיטימי". השרה רגב דרשה שהדיונים בנושא יתקיימו בקבינט המורחב: "מקבלים דברים מוגמרים - וצריכים להצביע בעד" | הציטוטים המלאים

זמן צפייה: 01:27

בזמן שישראל ממתינה לתשובת חמאס, התנגדות השרים לעסקת שחרור חטופים מתעצמת: השרים דנו היום (ראשון) ארוכות בישיבת הממשלה על המתווה המתגבש. חלקם הביעו הסתייגות מהאפשרות של הפוגה ארוכה בלחימה ומשחרור מחבלים - ודרשו שהדיונים בנושא יתקיימו בקבינט המדיני-ביטחוני. הציטוטים המלאים מהישיבה פורסמו הערב במהדורה המרכזית.

שר החינוך יואב קיש הביע ביקורת על המתווה הנוכחי: "אם זה מה שאני שומע בתקשורת, לא אוכל לתמוך בעסקה כזו". שר המשפטים יריב לוין אמר: "כדי שזה לא יגיע לפה מבושל, כדאי שתדעו מה הקווים האדומים שלנו". שרת התחבורה מירי רגב הצטרפה לדרישתו וטענה כי "אחר כך אנחנו מקבלים את הדברים מוגמרים וצריכים להצביע בעד".

הציטוטים מישיבת הממשלה

השר אבי דיכטר ביקר: "סינוואר מחכה לחמישי בלילה ולראשון בצהריים. כך הוא יודע בדיוק מה קורה בממשלה ובקבינט". השרה אורית סטרוק טענה כי אנחנו "מרחיקים במו ידינו את היכולת לשחרר את החטופים - בגלל הסיוע ההומניטרי לאונר"א". סטרוק הוסיפה: "ארה"ב אומרת לנו בפירוש שהיעד הוא הפסקת הלחימה; אי אפשר להעמיד פנים שאנחנו לא רואים את זה. זה יעד לא לגיטימי".

הציטוטים מישיבת הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על דברי השרים וטען כי "לא תהיה עסקה בכל מחיר", וכי המפתח ליחס בין מספר המחבלים ששוחררו למספר החטופים שיוחזרו, שקבעה הממשלה בעסקה הקודמת - צריך להיות נקודת הייחוס שלנו להמשך". כמו כן, השרים ביקשו מנתניהו לקיים דיון נוסף בקבינט המדיני-ביטחוני לפני צאתם של ראש המוסד דדי ברנע וצוות המו"מ לסבב שיחות נוסף. בתוך כך, קבינט המלחמה כונס בשעה 19:00, ובישראל מבהירים: פנינו למו"מ על עסקה - אבל זה ייקח עוד זמן ממושך.