עקב חשד להשתתפות עובדים בטבח: ארה"ב הקפיאה את מימון אונר"א

במקביל להודעה האמריקנית, ובעקבות מידע שישראל מסרה, הודיע הארגון שמעניק שירותים וסיוע לפליטים פלסטינים מטעם האו"ם על הדחתם של 12 מעובדיו החשודים בהשתתפות בטרור, ומסר כי פתח בחקירה. "כל עובד שהיה מעורב בטרור - יעמוד לדין פלילי"

זמן צפייה: 02:29

בעקבות חשד כי כמה מעובדי אונר"א השתתפו בטבח ב-7 באוקטובר, ארצות הברית הודיעה היום (שישי) כי היא מקפיאה את המימון של הארגון מטעם האו"ם, אשר מעניק שירותים וסיוע לפליטים פלסטינים. בנוסף, בהודעה של אונר"א נמסר כי כי 12 מעובדי הארגון הודחו בעקבות מידע שהתקבל מישראל על אודות השתתפות של אותם עובדים בפעילות טרור. מהארגון נמסר כי "כל עובד שהיה מעורב בטרור יישא באחריות, לרבות באמצעות העמדה לדין פלילי".

"כדי להגן על היכולת של הארגון לספק סיוע הומניטרי, התקבלה החלטה לסיים לאלתר את עבודתם של העובדים הללו, ולפתוח בחקירה על מנת להגיע לאמת ללא דיחוי", נכתב בהודעה. "אונר"א חוזרת על הגינוי החריף לפיגועים המתועבים של 7 באוקטובר, וקוראת לשחרור מיידי וללא תנאי של כל בני הערובה הישראלים, ולהחזירם בשלום למשפחותיהם", המשיך הארגון, וסיכם: "כל מי שבוגד בערכי היסוד של האו"ם, בוגד גם בערכים שאנו משרתים בעזה, ובמקומות אחרים ברחבי העולם".

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן התייחס לעניין בחשבון הטוויטר שלו: "כמה סמלי שדווקא ביום השואה הבינלאומי הוכח מה שאנחנו טוענים כבר שנים, שעובדי אונר"א הם משתפי פעולה של ארגון הטרור חמאס, ושהאו"ם הפך להיות לא רק מקום שבו עושים דה-לגיטימציה לקיומה של מדינת ישראל, אלא שהעובדים שלו פיזית משתתפים בחיסולה של ישראל וברצח אזרחיה".

לפני כחודשיים פורסם בחדשות 13 על אודות מורה באונר"א ורופא שהחזיקו בבית חטופים. אונר"א הגיב אז לפניית חדשות 13: "אנו מתייחסים ברצינות להאשמות, ומבקשים לקבל עוד מידע על מיקום הבית שבו הוחזק החטוף הנידון, ושואלים לזהותו".