בכיר בצה"ל: "הדרך לרגיעה מול חיזבאללה - הסלמה"

בוול סטריט ג'ורנל צוטט גורם צבאי בכיר, שטען כי כדי להשיב את השקט בגבול הצפון - ישראל צריכה להחריף את הלחימה מול ארגונו של נסראללה. לדבריו, "אם ישראל תעצור עכשיו - זה יסכן את האזור כולו". גם בחיזבאללה טענו כי הם "מוכנים להסלמה נוספת - אם ישראל תבחר בכך"

זמן צפייה: 02:08

בכיר בצה"ל שצוטט היום (שבת) בוול סטריט ג'ורנל טוען כי ישראל צריכה להחריף את הלחימה מול חיזבאללה כדי להשיב את השקט בגבול הצפון. "הדרך היחידה לרגיעה מול ארגון הטרור היא הסלמה", אמר הבכיר, שהדגיש: "ישראל לא יכולה לעצור עכשיו. זה מסוכן לכל האזור". בצה"ל מכחישים את הדיווח.

בדומה לישראל, גם בחיזבאללה טוענים כי הם מוכנים לנקוט בצעדים חריפים יותר נגד ישראל, לאחר שראש ממשלת המעבר בלבנון נג'יב מיקאטי ניהל שיחות עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ב-19 באפריל, בהן בחיזבאללה העבירו את המסר כי בארגון הטרור "מוכנים להסלמה נוספת - אם ישראל תבחר בכך".

נתניהו ונסראללה
נתניהו ונסראללה | צילום: דובר צה"ל

לפי גורמים המקורבים לראש ממשלת לבנון, שני המנהיגים דנו על דרכים למתן את מתקפות חיזבאללה על ישראל. מיקאטי העביר לארגון הטרור את המסרים מצרפת, ביניהם קריאה להפסקת אש עם ישראל למרות המלחמה המתמשכת מול חמאס בעזה. בחיזבאללה דחו את ההצעה.

יתר על כן, גורם המעורה באסטרטגיה של חיזבאללה שצוטט בדיווח טוען כי ארגון הטרור "מנסה ליישם אסטרטגיה של הסלמה להסלמה". לדבריו, מדובר בהפגנת כוונה להחרפת המלחמה כדי להשיג בסופו של דבר רגיעה. לפי הגורם, חלק ממדיניות זו כרוכה בחשיפה הדרגתית של חלק מהיכולות הצבאיות של חיזבאללה, אותן מנסה ארגון הטרור להסתיר.

כוחות צה"ל בגבול הצפון
כוחות צה"ל בגבול הצפון | צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, על-פי דיווח בעיתון "אל-אח'באר" הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה, שליחו של הנשיא ביידן בנושאי ישראל-לבנון, עמוס הוכשטיין, צפוי לבקר בביירות כדי "לדון באפשרות של הכלת המצב בגבול לבנון" בעקבות ההסלמה האזורית בתקופה האחרונה. לפי הדיווח, הוכשטיין "פועל כדי להחזיר את כל הצדדים לקו האמריקני לפיו שקט בגבול בין שתי המדינות יושג רק לאחר הסכם שיכלול גם את רצועת עזה". זאת, ברקע דיווחים שונים כי השליח האמריקני הגיש לשר הביטחון יואב גלנט הצעה לפתרון דיפלומטי שיסיים את החזית מול חיזבאללה בפגישתם האחרונה.

סגנו של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, נעים קאסם, התייחס לדיווחים אלו ואמר היום כי "היוזמות הללו הן חסרות כל ערך אם בבסיסן לא תהיה הפסקת אש בעזה. משם צריך להתחיל כל הסכם". כמו כן, לאחר דבריו של השר גלנט כי המטרה העיקרית היא החזרת תושבי הצפון לבתיהם ושהתקופה הקרובה בלחימה תהיה מכרעת, סגנו של נסראללה איים: "גלנט לא יוכל להשיב את התושבים לבתיהם באמצעות מלחמה, אלא רק ירחיק יותר ויותר בדרך זו את חזרתם", והדגיש: "הרחבת המלחמה נגד לבנון תביא לכך שחייהם של תושבי הצפון יהיו קשים יותר".