חמאס: "לא נתיר לישראל להפוך את סוגיית הגז בעזה לסחיטה"

דובר חמאס חאזם קאסם הגיב לפרסום בחדשות 13 לפיו מתקיימים דיונים בעניין פיתוח מאגר גז מול חופי עזה. קאסם אמר כי "איננו זקוקים לאישור מאיש כדי לפעול בנושא הגז בעזה. לעם הפלסטיני הזכות המלאה להפיק תועלת מהגז"

זמן צפייה: 03:49

דובר חמאס חאזם קאסם אמר אתמול (שבת) כי "לא נתיר לישראל להפוך את סוגיית הגז בעזה לנושא של סחיטה". זאת, לאחר הפרסום בחדשות 13, לפיו מתקיימים דיונים על הקמת פרויקט הפקת גז מול חופי עזה. עוד הוסיף קאסם כי "איננו זקוקים לאישור מאיש כדי לפעול בנושא הגז בעזה".

"הגורם היחיד שמיופה כוח לפעול בעניין אוצרות הטבע הוא ממשלה לאומית הנבחרת על ידי העם הפלסטיני", אמר קאסם, "או לכלי ליישום עסקאות ביטחוניות או מדיניות עם חלק מהגורמים הפלסטיניים. הגז המצוי מול חופי עזה הוא אוצר טבע ורכוש של כל העניים, הצעירים והדורות הבאים של העם הפלסטיני, במיוחד ברצועת עזה".

"לעם הפלסטיני יש את הזכות המלאה להפיק תועלת מאוצרות הטבע והגז המצויים בחופי רצועת עזה. איננו זקוקים לאישור מאיש כדי לפעול בנושא הגז בעזה", הוסיף דובר חמאס.

דייגים פלסטינים מול חופי רצועת עזה לאחר ''צוק איתן''
דייגים פלסטינים מול חופי רצועת עזה, ארכיון | צילום: רויטרס

את הדברים אמר קאסם לאחר שבחדשות 13 פורסם בשבוע שעבר כי בשבועות האחרונים, לאחר הקמת ממשלת נתניהו החדשה, החלו דיונים חשאיים באשר לפיתוח מאגר גז לפלסטינים שנקרא "מרין", וממוקם כ-30 קילומטרים מחופי עזה.

חידוש הדיונים הללו הם למעשה חלק מהתהליכים המדיניים והביטחוניים המתקיימים בין ישראל לרשות הפלסטינית באחרונה, ביו היתר גם במפגשים ביניהן, בעקבה ובשארם א-שייח. מה שעומד מאחורי המהלך היא ההבנה שהמהלך ייטיב כלכלית משמעותית עם הפלסטינים.

Screenshot 2023 05 05 194650
ראש המל''ל צחי הנגבי | צילום: חדשות 13

ראש המל"ל צחי הנגבי התראיין לחדשות 13 ביום שישי האחרון ואמר כי "אני מעורב בזה, המל"ל מעורב כבר 20 שנה. מזה 20 שנה יש אפשרות לפוטנציאל של מאגר גז מול חופי עזה. אך לא יהיה שום דבר שקשור להפקת תשתית מעשית שמגיעה לעזה בלי שאורון שאול והדר גולדין יחזרו לישראל. אפשר לדבר ולתכנן תוכניות כדי שיבינו את מחיר ההפסד. זה לא רק בענייני הגז, יש תשתיות שהעולם כולו מוכן לחזק בעזה - אנחנו לא נאפשר זאת עד שהבנים ישובו הביתה".

גם בשגרירות ארצות הברית הגיבו לפרסום, בתגובת השגרירות נמסר כי הם "תומכים ביוזמת גז לעזה, מכירים את הדיונים המחודשים בנושא, וימשיכו לעקוב אחריהם מקרוב".