כנס יום הנכבה באו"ם: ארה"ב ובריטניה יחרימו את האירוע

הכינוס ביוזמת הפלסטינים לציון 75 שנים ליום הנכבה צפוי להתקיים הערב באו"ם, אך במשרד החוץ מעריכים שעשרות מדינות יחרימו את האירוע, ביניהן צ'כיה ואוקראינה שהודיעו כי לא ישתתפו בו. שר החוץ כהן: "נילחם בשקר ה'נכבה' בכל הכוח"

זמן צפייה: 02:47

ביוזמה פלסטינית, הערב (שני) ייערך באו"ם אירוע ראשון מסוגו לציון 75 שנים ליום הנכבה. במסגרת האירוע יגיע יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לנאום. בין המדינות שהודיעו למשרד החוץ הישראלי כי הן צפויות להחרים את האירוע, נמצאות ארה"ב, בריטניה, צ'כיה ואוקראינה. בסך הכול 32 מדינות יחרימו את האירוע, ביניהן ארצות הברית, קנדה, בריטניה, אוסטריה, יוון, איטליה, גיאורגיה ועוד.

במברק שהועבר לפני כמה שבועות לנציגויות ישראל בעולם ופורסם בחדשות 13 נכתב: "פנו בדרג גבוה כדי שמדינותיכם לא תשתתפנה באירוע. תפנו לדרגים הבכירים ביותר ותבקשו שינחו את משלחתם לאו"ם לא להשתתף באירוע. ישראל רואה את האירוע באופן חמור, וככזה ש"יוצא נגד זכות קיומה".

שר החוץ אלי כהן אמר: "נילחם בשקר ה'נכבה' בכל הכוח ולא נאפשר לפלסטינאים להמשיך להפיץ שקרים ולסלף את ההיסטוריה. משרד החוץ והנציגויות ברחבי העולם פעלו באופן חד ומהיר ומנעו השתתפות של מדינות רבות באירוע מביש שאסור שיתקיים כלל. אנו מודים לחברינו הרבים בעולם שנענו לקריאתנו לא להגיע לכינוס וניצבו לצד האמת".

שר החוץ אלי כהן
שר החוץ אלי כהן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן תקף את האירוע ואת קיומו, כשגם שר החוץ אלי כהן עסק גם בנושא. ארדן כינה את האירוע "בזוי", והוסיף: "כל מדינה שתגיע לכינוס הנכבה, נושאת באחריות להרס הסיכוי לפיוס, כיוון שמדובר בכנס של שנאה והסתה".

"זהו עוד ניסיון בזוי של הפלסטינים לעוות את ההיסטוריה ומי שייקח בו חלק נותן לגיטימציה לנראטיב השקרי של הפלסטינים ומרחיק כל סיכוי לפיוס", אמר ארדן. "הצלחנו כבר לשכנע מספר מדינות משמעותיות להחרים את האירוע הבזוי ואני ממשיך לפעול כדי לשכנע מדינות נוספות".

"כל מדינה שתגיע לכינוס הנכבה, נושאת באחריות להרס הסיכוי לפיוס, כיוון שמדובר בכנס של שנאה והסתה, שסותר אפילו את החלטת האו"ם לתמוך בהקמת מדינה יהודית. אבו מאזן מכחיש השואה יציג בו את הקמת המדינה היהודית כ'אסון'. האירוע מעוות את העובדות הידועות ולפיהן הערבים והפלסטינים שחיו בארץ הם אלה שדחו את החלטת האו"ם ופתחו במלחמה".