בצל האיסור של רה"מ: גלנט ייפגש עם בכירים בממשל ביידן

במסגרת ביקורו בניו יורק, ייפגש שר הביטחון עם בכירים בבית הלבן ומחלקת המדינה האמריקנית. נתניהו אסר על השרים להיפגש עם גורמים רשמיים בוושינגטון ולכן הפגישה תיערך בניו יורק

זמן צפייה: 05:38

במסגרת ביקורו בארצות הברית, לחדשות 13 נודע כי שר הביטחון יואב גלנט צפוי להיפגש היום (שלישי) עם בכירים בממשל ביידן - שיגיעו לניו יורק. הביקור ייערך בצל האיסור של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמונע מהשרים לפגוש בכירים בוושינגטון.

שר הביטחון ייפגש עם בכירים בבית הלבן ומחלקת המדינה, ביניהם ברברה ליף, סגניתו של מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, וברט מקגורק, יועצו של הנשיא ג'ו ביידן לענייני המזרח התיכון. בסביבתו של גלנט טענו בימים האחרונים שהוא לא צפוי להיפגש עם גורמים רשמיים אמריקנים.

קבוצה גדולה של מפגינים נגד המהפכה המשפטית מלווים את הביקור של השר, ומוחים הגיעו אף לתוך מטה האו"ם וקראו לשר: "אל תתנו להם להרוס את הדמוקרטיה שלנו". המפגינים מתכננים להמשיך למחות מחוץ לפגישות המתוכננות לאורך ביקורו של גלנט. הפגנה גדולה יותר מתוכננת לביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעיר, בתחילת חודש ספטמבר.

גלנט וגוטרש
גלנט וגוטרש | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

הלילה נפגש גלנט עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש במטה האו"ם בניו יורק. גלנט לווה על-ידי השגריר לאו"ם גלעד ארדן. השניים דנו על חידוש המנדט של כוח יוניפי"ל (כוח האו"ם הזמני בלבנון), בצל המתיחות בצפון.

גלנט הזהיר היום את גוטרש ממלחמה עם חיזבאללה בצפון ואמר: "פוטנציאל ההסלמה בגבול הצפון גובר בעקבות הפרת ריבונות בוטה של לבנון. איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה. על האו"ם להקפיד ולקיים יכולת לפעול באופן עצמאי בדרום לבנון". השר גלנט סקר בפני מזכ"ל האו"ם את המעורבות האיראנית הגוברת בגבול לבנון, סוריה ובשטחי יהודה ושומרון, והדגיש כי קיימת חשיבות לגינוי פומבי של האו"ם נגד פעולות מסוג זה.

עוד נמסר כי גלנט "עמד על הצורך הדחוף בהתערבות מיידית של האו"ם בהורדת המתיחות על ידי חיזוק חופש התנועה של כוחות יוניפי"ל באזור, ויישום המנדט שלהם בגבול הצפון". הוא הבהיר כי "מדינת ישראל תפעל נגד כל הפרת ריבונות ואיום על חיי אזרחיה".

בתוך כך, בשבועות הקרובים יתקיימו שורה של תרגילים משותפים לצבא הישראלי והאמריקאי, בהם תרגיל משמעותי של חיל האוויר הישראלי עם מקבילו האמריקאי שידמה תקיפה ישראלית באיראן, תרגיל שלישי במספר בשנתיים האחרונות והוא נועד להחזיר למעשה את האפשרות של תקיפה ישראלית על מתקני הגרעין באיראן, זאת על רקע אפשרות של חידוש ההסכמים בנושא הגרעין בין האיראנים לבין האמריקאים.