שליח האו"ם למזה"ת גינה את הרג המחבל, ישראל: "עיוות המציאות"

תור וונסלנד הנורבגי, השליח הרשמי של האו"ם למזרח התיכון, כתב כי הוא "מזועזע מההרג של גבר פלסטיני במהלך עימות עם חייל ישראלי" ושלח תנחומים למשפחה. דובר משרד החוץ תקף: "זו הייתה מתקפת טרור". לפיד: "מגבה את הלוחם באופן מוחלט. כל ניסיון לעוות את המציאות - ביזיון"

לוחם מג"ב שנפצע בפיגוע בחווארה
לוחם מג"ב שנפצע בפיגוע בחווארה | צילום: דוברות המשטרה

דובר משרד החוץ הישראלי, עמנואל נחשון, הגיב היום (שבת) בטוויטר לדברי הגינוי שכתב שליח האו"ם למזרח התיכון, תור וונסלנד הנורבגי, בנוגע לתקרית אמש בחווארה, וכתב "עיוות של המציאות". גם בכיר ישראלי הביע בפני חדשות 13 זעם גדול על הציוץ של וונסלנד. בישראל שוקלים אם לנקוט בצעדים ממשיים נגד השליח לאו"ם בגין האשמה הזו - ראש הממשלה יאיר לפיד יצטרך להכריע האם השליח המיוחד יינזף בצורה פורמלית.

לפיד אמר הערב: "מגבה באופן מוחלט את מפקד הפלוגה במג"ב שזיהה אתמול את האירוע, יזם וניטרל את המחבל ובכך הציל חיים. כל ניסיון לעוות את המציאות ולספר סיפור שקרי בעולם הוא פשוט ביזיון. מאחל החלמה מהירה ללוחם שנפצע באירוע. כוחות הביטחון שלנו ימשיכו לפעול בנחישות נגד הטרור בכל מקום שבו הוא ירים את ראשו".

אתמול נהרג מחבל פלסטיני שניסה לדקור שני לוחמי מג"ב, השניים נפצעו באורח קל והגיבו בירי. המחבל נהרג במקום. כמה שעות לאחר מכן צייץ שליח האו"ם למזרח התיכון בחשבון הטוויטר שלו הודעה ובה נכתב כי הוא "מזועזע מההרג של גבר פלסטיני היום, עמר מפלח', במהלך עימות עם חייל ישראלי ליד חווארה בגדה המערבית. תנחומיי מקרב לב למשפחתו האבלה. תקרית שכזו חייבת להיות מתוחקרת במלואה, והאחראים צריכים לשאת באשמה".

דובר משרד החוץ הישראלי, עמנואל נחשון, הגיב גם הוא בחשבון בטוויטר ותקף את וונסלנד בחריפות: "התגובה הזו היא עיוות של המציאות. התקרית הייתה מתקפת טרור, במהלכה שוטר ישראלי נדקר בפניו וחייו של שוטר אחר עמדו בסכנה, כתוצאה מכך הוא ירה בתוקף. זהו לא עימות, זהו פיגוע טרור".

הפיגוע בחווארה החל מניסיון של מחבל לפרוץ דלת רכב של זוג ישראלים במסדרון חווארה, ולאחר שהוא הבין שהדלת נעולה הוא ניסה לפרוץ אותה עם אבן, כשבידו גם סכין. הגבר שהיה ברכב, קצין בקבע, הגיב בירי עם אקדחו ופצע את המחבל - ולאחר מכן המחבל דקר את אחד מלוחמי מג"ב שהיה במקום. במקביל הגיע קצין מג"ב שנאבק עם המחבל אשר ניסה לחטוף את נשקו ודקר גם אותו, ולבסוף הקצין שלף אקדח וניטרל את המחבל.

מפקד מג''ב אמיר כהן עם הקצין שניטרל את המחבל, פיגוע, חווארה
מפקד מג''ב אמיר כהן עם הקצין שניטרל את המחבל | צילום: דוברות המשטרה

רפ"ק ח', מפקד הפלוגה שניטרל את המחבל, סיפר: "לקח לנו שנייה להבין שמדובר בפיגוע. זיהיתי את הרכב הישראלי ואת המחבל שמייד התחיל להיאבק עימי. ברגע שהוא אחז לי את הM-16 הבנתי שאם אני לא מנטרל אותו והוא מצליח לחטוף לי את הנשק, יהיה פה פיגוע משמעותי וחפים מפשע רבים יפגעו, שלפתי את האקדח וניטרלתי את המחבל".