ארדן תקף: "האו"ם מעדיף להאמין לשקרים של רוצחי תינוקות"

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן תקף את חברות מועצת הביטחון:  "אתמול מזכ"ל האו"ם קנה מיד ובלי להטיל ספק את השקרים של מחבלי חמאס, והיום כמה מכם כאן חזרו על אותם השקרים. האם מזכ"ל האו"ם שכח שהוא מחויב לבדוק את העובדות? כנראה שכשמדובר בישראל חלים אצלו כללים אחרים"

השגריר באו"ם גלעד ארדן
השגריר באו"ם גלעד ארדן | צילום: רויטרס

בדיון חירום של מועצת הביטחון של האו"ם, שהתכנסה היום (רביעי) כדי לדון במצב ההומניטרי בעזה, תקף השגריר גלעד ארדן את חברות המועצה: "איפה היה האו"ם כשרק לפני שבוע חמאס תקף במכוון את בית החולים ברזילי באשקלון? אתם מעדיפים להאמין לשקרים של רוצחי תינוקות. מה זה אומר עליכם? חרפה. ישראל דורשת התנצלות. המתקפה הרצחנית של חמאס שבה נשחטו ישראלים חפים מפשע בוצעה רק לפני 12 ימים, כבר הספקתם לשכוח?". ארדן, שנשא דברים דקות לאחר שארה"ב הטיל וטו על הצעת ההחלטה של ברזיל, דרש התנצלות מיידית ממזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ומחברות המועצה.

"אתמול מזכ"ל האו"ם קנה מיד ובלי להטיל ספק את השקרים של מחבלי חמאס, והיום כמה מכם כאן חזרו על אותם השקרים", הוסיף ארדן, "האם מזכ"ל האו"ם שכח שהוא מחויב לבדוק את העובדות? כנראה שכשמדובר בישראל חלים אצלו כללים אחרים. האו"ם מיהר לאמץ את הנרטיב של חמאס-דאעש, וסירב לקבל את ההוכחות שבידי ישראל, מדינה דמוקרטית המחויבת לחוק הבינלאומי. בושה וחרפה. תתביישו לכם".

השגריר הבהיר לחברות המועצה: "כל מידע שנמסר מרצועת עזה הוא לא האמת, אלא רק מה שחמאס רוצה שתשמעו. השקיפות והאמת אינם ערכים מרכזיים של ארגון טרור רצחני נאצי. לא רק שהגורמים ה'רשמיים' בעזה הם לא אמינים, אם הם אומרים משהו שחמאס לא אוהב - חמאס פשוט ירצח אותם. אז מה זה אומר עליכם כאן, על מי שבוחר עדיין להאמין למה שאומר ארגון טרור רצחני ששוחט תינוקות בלי לבדוק קודם כל את העובדות?".

Whatsapp Image 2023 07 27 At 1
מועצת הביטחון של האו"ם (ארכיון) | צילום: רויטרס

"רק בשבוע שעבר תקף חמאס במכוון את בית החולים ברזילי באשקלון", המשיך ארדן. "איפה היה האו"ם אז? איפה היה הדיון הדחוף של מועצת הביטחון אז? מועצת הביטחון משחקת בדיוק לפי התסריט שכתב חמאס בתוכניות שלו להשמדת ישראל, לגייס אתכם כדי ללחוץ על ישראל ולקשור את ידינו במלחמה בטרור. איפה הייתה מועצת הביטחון כשחמאס לקח את מיליארדי הדולרים שהקהילה הבינלאומית השקיעה בעזה והשתמש בהם כדי לבנות תשתיות טרור וייצור כלי רצח בתוך ומתחת לאזורים מאוכלסים? ב-17 השנים האחרונות חמאס הטיל טרור ואימה על אזרחי ישראל באמצעות ירי טילים לעבר אזרחים חפים מפשע, מתוך אזורי אוכלוסייה. איפה הייתה מועצת הביטחון אז? איפה היה האו"ם כשכל זה קרה?? האו"ם ידע ושתק".

השגריר ארדן הבהיר שוב למועצת הבטחון: "המבצע יימשך עד שיושגו מטרותיו. עד שחמאס ירוסק ונחזיר את חטופינו".