נתניהו נפגש עם ארדואן: "דנו בסוגיית הנורמליזציה עם סעודיה"

ראש הממשלה נועד עם הנשיא הטורקי, והשניים דיברו על מספר נושאים אזוריים, בהם ענייני מסחר וכלכלה וכן המגעים לנורמליזציה עם סעודיה. לפני כן נפגש נתניהו עם זלנסקי, שאמר: "אנחנו חולקים את הדאגה מפני שיתוף פעולה צבאי בין רוסיה לאיראן"

זמן צפייה: 01:35

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הלילה (רביעי) עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, "בבית הטורקי" בניו יורק, בעת ביקור השניים בעצרת האו"ם. לפי לשכת רה"מ, השניים דנו בנושאים אזוריים שונים, בהם המגעים לנורמליזציה עם סעודיה. אמש נפגש נתניהו גם עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. אחר הצהריים ייפגש נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

ראש הממשלה אמר לארדואן בפתח פגישתם כי "הקשרים בין המדינות מתחזקים". בפגישה הוחלט על הידוק שיתוף הפעולה בין המדינות בתחומי מסחר, כלכלה ואנרגיה. נתניהו "הודה לנשיא טורקיה על שיתוף הפעולה הפורה בין ארגוני הביטחון שסיכל כוונות זדון של חוליות טרור לפגוע בתיירים ישראלים באיסטנבול ובכך הציל חיים". עוד סוכם ביניהם שייערכו ביקורים הדדיים בשתי המדינות.

רה"מ צפוי להיפגש היום אחר הצהריים עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. בתוך כך, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן אמר הבוקר בתוכנית הרדיו של ספי עובדיה ומזל מועלם בגל"צ, בהתייחסו לפגישה הצפויה כי הוא "חושב שהאמריקנים טעו בכך שהם לא קיימו את הפגישה בין נתניהו וביידן עד היום. אנחנו מקבלים מהם ביקורת מוגזמת, לפעמים אני קם בבוקר ומחכה לקבל את שיעורי החינוך ממחלקת המדינה".

Screenshot 2023 09 20 071001
פגישת רה''מ נתניהו עם נשיא טורקיה ארדואן

אמש נפגש נתניהו עם נשיא אוקראינה זלנסקי, לראשונה מאז הפלישה הרוסית למדינה. בפתח הפגישה, אמר זלנסקי לנתניהו כי הוא "מצפה להרבה" מישראל. לאחר הפגישה כתב הנשיא האוקראיני בחשבון הטוויטר שלו כי השניים שוחחו על "שיתוף הפעולה בינינו, כולל תחומי הגנה אזרחית. יידעתי אותו על ההפגזות הרוסיות על ערים, נמלים ותשתיות קריטיות על ידי מל"טים איראניים. אנחנו חולקים את הדאגה מפני שיתוף פעולה צבאי בין רוסיה לאיראן".

נתניהו מסר לאחר הפגישה כי היא הייתה "ידידותית", וכי הבהיר שישראל תמשיך לסייע בנושאים הומניטריים באוקראינה. לחדשות 13 נודע כי השניים דיברו על שלל נושאים בפגישה ובתום הפגישה המורחבת אף ישבו לשיחה בארבע עיניים.

רה''מ נתניהו והנשיא זלנסקי בפגישתם במטה האו''ם
רה''מ נתניהו והנשיא זלנסקי בפגישתם במטה האו''ם | צילום: אבי אוחיון, לע''מ

מוקדם יותר אתמול נפגש נתניהו גם עם קנצלר גרמניה אולף שולץ. ראש הממשלה אמר כי "אין להשלים עם הודעתה של איראן בדבר סילוק חלק מן הפקחים של סבא"א ממתקני הגרעין". בפגישה השתתפו השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, ראש הסגל של נתניהו, צחי ברוורמן, וכן ראש המוסד דדי ברנע - שמתלווה לפגישותיו של נתניהו.

בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה על אודות הפגישה עם שולץ, נמסר: "נתניהו הודה לקנצלר על מחויבותו לישראל ועל מחויבותה של גרמניה לביטחון המדינה ולשימור היחסים המיוחדים". בנוסף, על פי ההודעה, שני המנהיגים דנו על הידוק שיתוף הפעולה הביטחוני בין מדינותיהם, ובראשו ההסכם לאספקת מערכת ההגנה האווירית 'חץ 3' שסוכמה לאחרונה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2309200701' autoplay='0' credit='' desc='הפגנה נגד נתניהו בניו יורק' poster='' kid='1_2nx37ced' duration='23']

לכל אורך ביקורו של נתניהו בניו יורק, וגם קודם לכן בסן פרנסיסקו, פעילים של ארגון UnXeptable, שמוביל את המאבק נגד המהפכה המשפטית בחו"ל, המשיכו להפגין נגד רה"מ. המפגינים מחכים מחוץ לבית המלון של נתניהו, מחוץ לאולם עצרת האו"ם וכן במקומות בהם הוא נפגש עם מנהיגים נוספים.