קרובי החטופים יצאו לדיון מועצת הביטחון על פשעי המין של חמאס

משלחת של בני משפחות החטופים תצא הלילה למטה האו"ם בניו יורק ותצטרף לשר החוץ כ"ץ ולגל הירש בדיון המיוחד. המשפחות ייפגשו עם מחברת הדו"ח על הפגיעות המיניות שביצעו המחבלים ב-7 באוקטובר. כ"ץ: "ממצאי הדו"ח - הדבר הכי חמור שעמד בפתחו של האו"ם בכל הקשור לישראל"

הפגנת משפחות החטופים בתל אביב
הפגנת משפחות החטופים בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

משלחת של בני משפחות החטופים תצא הלילה (בין ראשון לשני) למטה האו"ם בניו יורק, ותצטרף לשר החוץ ישראל כ"ץ ומתאם השבויים והנעדרים גל הירש בדיון המיוחד של מועצת הביטחון על הפשעים המיניים של חמאס ומצב החטופות. בנוסף, ייפגשו קרובי החטופים עם פרמילה פאטן, נציגת האו"ם לאלימות מינית באזורי סכסוך מחברת דו"ח פשעי המין של המחבלים ב-7 באוקטובר.

שר החוץ מסר: "אמנם השגנו הישג מדיני חשוב בדמות כינוס מיידי של מועצת הביטחון, אבל אנחנו לא עוצרים פה. ממצאי הדו"ח שמתארים את מה שקרה לנשותינו ב-7 באוקטובר הוא הדבר הכי חמור שהונח לפתחו של האו"ם בכל מה שקשור למדינת ישראל. המנהיגות הדתית של חמאס הורתה לרצוח, לאנוס ולחלל את גופותיהן של בנותינו. משפחות החטופות והחטופים יעמדו לצידי כדי להזכיר למזכ"ל האו"ם ולכל העולם - עם ישראל לא ישלים עם מה שקרה, ולא נעצור עד שהאו"ם יכריז על חמאס כארגון טרור".

מועצת הביטחון תתכנס מחר לבקשת ארה"ב, בריטניה וצרפת. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם כ"ץ לקראת הנסיעה והדגיש כי הדיון מתרחש "בזכות מאמצים דיפלומטיים נרחבים בהובלת השר כ"ץ".

השר ישראל כ"ץ
השר ישראל כ"ץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ביום שני שעבר האו"ם פרסם דו"ח על הפגיעות המיניות שביצעו המחבלים ב-7 באוקטובר. על-פי המסמך, "יש סיבות סבירות להאמין שאלימות מינית, בין השאר מעשי אונס ואונס קבוצתי, בוצעה במתקפת 7 באוקטובר", הן ביישובי והן בשטח המסיבה ברעים. עם זאת, הודגש כי לא ניתן לייחס את המעשים כולם למחבלי חמאס.

עוד על-פי הדו"ח, "ישנן הוכחות חותכות שחטופים וחטופות עברו פגיעות מיניות בשבי - וסביר להניח שאלה ממשיכות גם כעת". חברי ועדת החקירה של האו"ם בנושא הפגיעות המיניות מסרו: "אנחנו לא יכולים להגן על החטופים מפני הפגיעות הללו, לכן אנחנו קוראים להפסקת אש הומניטרית - במסגרתה ישוחררו חטופים מהשבי".