האיחוד האירופי: "מודאגים מאוד מהאלימות בשטח הפלסטיני הכבוש"

בהצהרה שפורסמה הבוקר מגנה האיחוד את פיגוע הטרור שגבו את חייהם של שלושה ישראלים, וכן את התפרעויות המתנחלים בחווארה. "כל הצדדים צריכים לנקוט בצעדים מיידיים כדי לסיים את מעגל האלימות הקטלני הזה"

דגלי האיחוד האירופי
דגלי האיחוד האירופי | צילום: רויטרס

האיחוד האירופי פרסם הבוקר (שלישי) הצהרה לפיה האיחוד "מודאג מאוד מהאלימות המתמשכת בשטח הפלסטיני הכבוש". בהודעה נמסר כי האיחוד האירופי מגנה את מתקפת הטרור בחווארה ביום ראשון, שבה קיפחו את חייהם האחים הלל ויגל יניב, ואת הפיגוע בצומת בית הערבה אמש, שגבה את חייו של אילן גנלס בן ה-27.

בנוסף, גינה האיחוד האירופי את "התפרצות האלימות של מתנחלים, שגרמה להרג פלסטיני אחד, לפציעת כמה מאות פלסטינים ולשריפת בתים וחנויות, מה שגרם להרס בלתי מתקבל על הדעת של רכוש פלסטיני".

לפי ההצהרה, הנציג העליון לענייני חוץ ומדיניות ביטחון של האיחוד האירופי, ז'וזפ בורל, יצר קשר עם הרשויות הישראליות והפלסטיניות, כדי להעביר את המסר ש"אלימות וטרור חייבים להיפסק, שיש להגן על כל האזרחים ושיש צורך באמצעים מיידיים של הסלמה".

ההתפרעויות בחווארה
ההתפרעויות בחווארה | צילום: רויטרס

עוד נמסר בהצהרה: "כל הצדדים צריכים לנקוט בצעדים מיידיים כדי לסיים את מעגל האלימות הקטלני הזה, למנוע אובדן חיים נוסף, להבטיח אחריות ולהעמיד את העבריינים לדין. האיחוד האירופי מברך על ההודעה המשותפת שפורסמה ביום ראשון בעקבה, ירדן, שבה הסכימו הצדדים הישראלים והפלסטינים לפעול למען שלום צודק ובר קיימא, תוך אישור מחדש של ההכרח להתחייב להורדת הסלמה בשטח ולמנוע אלימות נוספת. האיחוד האירופי משבח את תפקידן של ירדן, מצרים וארה"ב בהקלת השיחות וקורא לשני הצדדים ליישם את ההתחייבויות שניתנו".