ארדן ענד טלאי צהוב באו"ם, יו"ר "יד ושם" תקף: "מבזה את הקורבנות"

שגריר ישראל באו"ם ענד טלאי עם הכיתוב "לעולם לא שוב" במהלך דיון חירום בנוגע למלחמה בעזה, שנערך הלילה במועצת הביטחון. במהלך הדיון אמר: "כשתינוקות יהודיים נשרפו באושוויץ- העולם שתק, היום תינוקות יהודיים נשרפו בבארי ובישובי הדרום על ידי החמאס הנאצי- והעולם שוב שותק". דני דיין הגיב: "הטלאי הצהוב מסמל חוסר אונים של העם היהודי - כיום יש לנו מדינה עצמאית וצבא חזק"

זמן צפייה: 01:13

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן בחר לענוד טלאי צהוב עם הכיתוב "Never Again" במהלך דיון חירום שנערך לפנות בוקר (שלישי) במועצת הביטחון של האו"ם. במהלך הדיון, שעסק במלחמה בעזה, אמר ארדן: "כשתינוקות יהודיים נשרפו באושוויץ- העולם שתק, היום תינוקות יהודיים נשרפו בבארי ובישובי הדרום על ידי החמאס הנאצי- והעולם שוב שותק. אני אגרום לכם לזכור את חרפת שתיקתכם בכל פעם שתסתכלו עלי". בעקבות בחירתו של השגריר, יו"ר "יד ושם" דני דיין הגיב: "מעשה זה מבזה הן את קורבנות השואה והן את מדינת ישראל".

עוד אמר השגריר ארדן בנאומו: "אענוד את הטלאי הצהוב, עד שנחסל את בחמאס הנאצי ועד שמועצת הביטחון תפסיק לשתוק ותגנה את טבח 7.10. אנחנו נישא את הטלאי הצהוב כסמל של עוצמה ונחישות להילחם עד הנצחון. מדינת ישראל חזקה, לא נעצור עד שנרסק את חמאס ונשיב את החטופים".

ארדן והטלאי הצהוב במועצת הביטחון
ארדן והטלאי הצהוב במועצת הביטחון

השגריר אף השווה את המנהיג העליון של איראן עלי ח'אמנאי לאדולף היטלר: "משטר האייתוללות הוא המשטר הנאצי של ימנו, חמינאי הוא הפיהרר העומד בראשו, והצבא שלהם כולל את חמאס, הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, חיזבאללה, החות'ים, משמרות המהפכה וארגוני טרור נוספים". בנוסף, תקף את האו"ם: "נוכח שתיקת האו"ם, אויבינו קיבלו תעוזה. האנטישמים בכל העולם מרימים ראש. הם ראו את העצרת הכללית של האו"ם מריעה למאמצים למנוע מאיתנו להגן על עצמנו. הם שמעו את מזכ"ל האו״ם מביע הבנה לטבח הנאצי. זו הסיבה שאנחנו רואים היום את העלייה הקיצונית ביותר בשנאת יהודים".

בסיום דבריו אמר ארדן: "עם ישראל חזק, אי אפשר לשבור אותנו, ואנחנו לא הולכים לשום מקום. רבים ניסו להשמיד אותנו, אבל אנחנו כאן כדי להישאר. ישראל תנצח, תרסק את חמאס ותשיב את החטופים".

מועצת הביטחון של האו"ם
מועצת הביטחון של האו"ם | צילום: רויטרס

יו"ר "יש ושם" מחא כאמור על הבחירה של ארדן וכתב בפוסט שפרסם: "הצטערנו לראות את חברי משלחת ישראל לאו״ם עונדים טלאי צהוב. הטלאי הצהוב מסמל חוסר אונים של העם היהודי והיותו נתון לחסדי אחרים. כיום יש לנו מדינה עצמאית וצבא חזק. אנו אדונים לגורלנו. על הדש נשים היום דגל כחול-לבן, לא טלאי צהוב".