ארדן נגד מזכ"ל האו"ם: "טענות מבישות, רחוקות מהאמת ומנותקות"

בתגובה לדבריו של גוטרש על המבצע בג'נין כי "הסלמה אינה הפיתרון", השגריר באו"ם תקף: "דבריו של המזכ"ל משקפים תמונה מעוותת ושקרית של האירועים בשטח". ארדן אף הוסיף וקרא למזכ"ל לגנות את הטרור הפלסטיני, "במקום את ישראל הדמוקרטית"

השגריר באו"ם גלעד ארדן
השגריר באו"ם גלעד ארדן | צילום: רויטרס

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן פרסם הערב (חמישי) תגובה חריפה לדברי מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ותקף: "טענות המזכ"ל מבישות, רחוקות מהאמת ומנותקות מהמציאות בשטח". זאת, לאחר שגוטרש אמר כי הוא "מבין את החששות הלגיטימיים של ישראל לביטחונה, אך הסלמה היא איננה הפתרון"' בהקשר למבצע בג'נין.

"פעילות צה"ל בג'נין התמקדה אך ורק בסיכול טרור פלסטיני נגד ישראלים חפים מפשע", אמר ארדן. "תמוה שמזכ"ל האו"ם 'שוכח' פעם אחר פעם, לציין שהמחבלים הרצחניים - הינם מחבלים פלסטינים. פעם אחר פעם מזכ"ל האו"ם מתעלם מטרור אכזרי נגד ישראלים ולא מגנה רצח בדם קר של אזרחים חפים מפשע, אך כאשר הוא מדבר על פעילות צה"ל לסיכול תשתיות טרור שנבנו כדי לרצוח אזרחים – הוא מרחיב ומגנה את ישראל, ללא קשר למציאות".

"המזכ"ל גם "שוכח" שוב ושוב לציין כי הנפגעים בפעילות צה"ל בג'נין הם פעילי טרור פלסטינים. לצערי דבריו של המזכ"ל משקפים תמונה מעוותת ושקרית של האירועים בשטח, וברור כי הם מבוססים על דברי הפלסטינים בלבד, ללא בחינה של העובדות, וללא בירור מעמיק עם גורם ישראלי מוסמך". לבסוף קרא ארדן לגוטרש לחזור בו מדבריו ולגנות את הטרור הפלסטיני, "במקום את ישראל הדמוקרטית המתגוננת בפני איומי טרור".

שגריר ישראל באו''ם גלעד ארדן בדיון מועצת הביטחון על הר הבית
שגריר ישראל באו''ם גלעד ארדן | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הערב התייחס ארדן לוועדת החקירה של מועצת זכויות האדם של האו"ם נגד ישראל, אשר תקפה את מדינות ארה"ב על העברת חוקים נגד חרמות על ישראל: "במקום להתמקד ברצח האכזרי של נשים ומפגינים באיראן או בשימוש בנשק כימי נגד אזרחים בסוריה, מועצת זכויות האדם בחרה לתקוף את הדמוקרטיה הליברלית היחידה במזרח התיכון. המועצה הבזויה הזו לא רק מגנה את ישראל, אלא גם את מדינות ארצות הברית שבחרו לעמוד לצד ישראל מול ארגוני ה-BDS, פשוט בושה! תמיכתה של ניו המפשייר בישראל היום היא התגובה הטובה ביותר למועצת זכויות האדם האנטישמית של האו״ם – נמשיך להחרים את המחרימים".