אזהרות המסע לקראת החגים: "איראן תמשיך לקדם פגיעה בישראלים"

המטה לביטחון לאומי פרסם את הערכת המצב ואזהרות המסע לקראת החגים בשבוע הבא. בצל סיכול הניסיונות האיראנים לפגוע בישראלים בטורקיה, במל"ל מעריכים כי יימשכו הניסיונות גם במדינות סמוכות לאיראן ובאירופה

זמן צפייה: 00:19

לא לוקחים סיכונים: האגף ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי פרסם הבוקר (שני) את הערכת המצב וסטטוס אזהרות המסע לקראת חגי תשרי שיחולו החל מיום ראשון הקרוב.

במל"ל מדגישים את הסכנה מפני ניסיונות איראניים לפגוע בישראל כפי שקרה השנה בטורקיה, שם סוכלו ניסיונות של חוליות איראניות לפגוע בישראלים באיסטנבול. במל"ל מעריכים כי איראן תמשיך לפעול לקדם פגיעה ביעדים ישראלים ברחבי העולם, בין היתר במדינות הסמוכות לאיראן וגם במדינות אירופה ובמערב.

כמו כן, במל"ל מזהירים מפני פעילות ארגוני ג'יהאד, בראשם ארגון דאעש, שממשיכים להוציא לפועל יהודים. במל"ל מציינים את פעילות דאעש בעיקר באזור סיני, אבל גם באפריקה ובאסיה.

רג'פ טאיפ ארדואן
נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן | צילום: רויטרס

כזכור, במאי האחרון האגף ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי פירסם אזהרת מסע לטורקיה עבור מבקרים ישראלים, בה נכתב: "מזה מספר שבועות, וביתר שאת מאז האשמתה של איראן את ישראל במותו של קצין משמרות המהפכה, גובר החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע ביעדים ישראליים ברחבי העולם".

עוד נכתב באזהרה, כי "על-פי גורמים במערכת הביטחון, מדובר באזהרות על רקע איום ממשי כלפי ישראלים בזירה הטורקית. כמו כן, חלה עלייה ברמת האיום גם במדינות נוספות הגובלות באיראן. לפיכך, על אזרחים ישראלים לשמור על עירנות ולהקפיד על כללי הזהירות הנדרשים בכל נסיעה לאחת ממדינות אלו".

הקצין האיראני שחוסל
הקצין האיראני שחוסל

שבוע לפני אזהרת המסע, אחרי חיסולו של הקצין הבכיר במשמרות המהפכה, סיאד חודאיי, שלפי הערכות עמד מאחורי שורת ניסיונות פיגוע בישראלים בעולם, דיווחה רשת אל-ג'זירה מפי מקור איראני כי הפעולה היא "חציית קו אדום שישנה משוואות רבות". עוד אמר המקור: "האחראים לפעולה ישלמו מחיר יקר".