דיפלומטים בארה"ב: "לא הוסבר לנו איך להציג את המהפכה המשפטית"

בזמן שהפניות מצד גורמים זרים המבקשים מידע אודות המתרחש בישראל מתרבות, דיפלומטים ישראלים בכירים טוענים שמשרד החוץ לא העביר להם דף מסרים ברור בנוגע למהלכי החקיקה של הממשלה - וכתוצאה מכך הם מתקשים לבצע את עבודתם ולהסביר את המצב בארץ לעולם

זמן צפייה: 01:58

ברקע המהפכה המשפטית שמעוררת עניין בינלאומי ומביאה לעלייה במספר הפניות לנציגויות ישראליות בעולם בכלל ובארצות הברית בפרט, טענו היום (רביעי) דיפלומטיים בכירים בפני חדשות 13 כי הם אינם מקבלים מסר ברור ממשרד החוץ, ובעקבות זאת הם מתקשים להסביר את המתרחש בישראל לעולם.

בכלי תקשורת בינלאומיים רבים דיווחו על העברת החוק לביטול עילת הסבירות ועל מה שנתפס כנסיגת הדמוקרטיה בישראל. בעקבות זאת, ארגונים וגורמים בכירים פונים לנציגויות הישראליות בעולם בכדי לקבל מידע אודות המתרחש בישראל, אך במצב הקיים הם נותרים ללא תשובה מספקת. דיפלומטים בכירים כבר פנו למשרד החוץ בבקשה לקבל דף מסרים אחיד, אך עד עתה טרם נמסר להם כזה.

שר החוץ אלי כהן
שר החוץ אלי כהן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, יחסי ארצות הברית וישראל ממשיכים להעסיק את כלי התקשורת האמריקנים, כשברקע מרחף המתח הגלוי בין הממשל בוושינגטון והממשלה בירושלים. בתשובה לשאלה "האם הנשיא ביידן סומך על רה"מ נתניהו", השיבה דוברת הבית הלבן קארין ז'אן-פייר בתשובה דיפלומטית אך מתחמקת: "יש להם מערכת יחסים ארוכה, הם מדברים זה עם זה בכנות. הם שוחחו זה עם זה בשבוע שעבר וניהלו שיחה ארוכה. מעבר לזה אני לא מתכוונת להיכנס לפרטים ספציפיים בנוגע ליחסים בניהם".

בנוסף, מוקדם יותר היום פורסם המסר שעבר ממזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין לשר הביטחון יואב גלנט בפגישתם אמש - אשר במהלכה אוסטין הביע את החשש האמריקני ממצב הכשירות וצה"ל, והוסיף כי הסכמות פוליטיות חשובות גם לביטחונה של ישראל, נוכח האיומים והאתגרים הביטחוניים השונים. "אנחנו פועלים יחד עם הרמטכ"ל כדי להבטיח את המשך הכשירות", השיב גלנט לאוסטין.