לקראת פלישה רוסית לאוקראינה: משפחות הדיפלומטים יוחזרו לישראל

ברקע האזהרות שמגיעות מארה"ב בדבר פלישה רוסית קרובה ופינוי השגרירות האמריקנית מקייב, ראש הממשלה בנט קיים במהלך השבת התייעצות עם שר החוץ לפיד שעדכן אותו בשיחתו עם שגריר ישראל באוקראינה - והוחלט להחזיר ארצה באופן מיידי את משפחות הסגל הדיפלומטי

20220124193536 Noam7016
רה"מ נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים היום (שבת) הערכת מצב לגבי ההסלמה במזרח אירופה, ושוחח עם שר החוץ יאיר לפיד, שעדכן אותו בשיחתו עם שגריר ישראל באוקראינה. בתום ההתייעצויות הוחלט להחזיר באופן מיידי את משפחות הצוות הדיפלומטי לישראל, ומצד שני לתגבר את צוות השגרירות על מנת לאפשר לישראלים שרוצים לשוב לישראל בהקדם לעשות כן. משרד החוץ מפעיל חדר מצב במתכונת חירום.

מוקדם יותר היום הורתה ארצות הברית לפנות את מרבית אנשי הצוות הדיפלומטי מהשגרירות האמריקנית בקייב, על רקע החשש כי הפלישה הרוסית למדינה קרובה. "השגרירות תשמור על נוכחות קונסולרית קטנה בלבוב שבאוקראינה כדי לטפל במצבי חירום, אך לא תוכל לספק דרכונים, ויזות או שירותים שגרתיים", נמסר ממשרד החוץ האמריקני.

Service Members Of The Ukrainian Armed Forces Stand Guard At Combat Positions In The Luhansk Region
חיילים אוקראינים במוצב במחוז הפרו-רוסי לוהנסק | צילום: רויטרס

הערב ב-18:00 שעון ישראל ישוחחו נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כאשר מדינות המערב הזהירו שמלחמה באוקראינה עלולה להתלקח בכל רגע. אמש הזהירה ארה"ב מפני "האפשרות הברורה מאוד" של פלישה רוסית לאוקראינה בימים הקרובים, והורתה לכל האמריקנים שנותרו במדינה לעזוב ב-48 השעות הקרובות.

ג'ו ביידן ולדימיר פוטין
ג'ו ביידן, ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

ב"גרדיאן" הבריטי דווח כי פוטין ביקש לקיים את שיחת הטלפון עם ביידן ביום שני, אך ביידן רצה לנהל אותה מוקדם יותר בעקבות האפשרות למתקפה אפשרית קרובה. הבוקר דווח בסוכנות ידיעות רוסית בבעלות המדינה כי הסגל הדיפלומטי הרוסי עוזב את אוקראינה.