פסגה נגד איראן: בנט צפוי להיפגש במצרים גם עם שליט האמירויות

לאחר שנפגש עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בספטמבר אשתקד, רה"מ הגיע שוב למצרים וצפוי להיפגש עם הנשיא המצרי וכן עם יורש העצר של איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד, זאת על רקע הסכם הגרעין המתגבש בין איראן למעצמות

זמן צפייה: 02:12

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע היום (שני) למצרים, שם הוא צפוי להפגש עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי וכן עם יורש העצר ושליט איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד, זאת על רקע הסכם הגרעין המתגבש בין איראן למעצמות. א-סיסי ובן זאיד כבר קיימו פגישה, שלדבריהם הייתה סביב "שיתוף פעולה בילטרלי וסוגיות אזוריות ובינלאומיות". ראש הממשלה יישאר ללון במצרים.

בנט וא-סיסי נפגשו בפעם האחרונה בספטמבר בשארם א-שייח שבסיני. השניים דנו בפגישתם בנושאים אזוריים ובדרכים להניע את תהליך השלום עם הפלסטינים. כמו כן, בשבוע שעבר סיכמו ישראל ומצרים על הרחבת הטיסות הישירות בין המדינות וחניכת קו חדש מנמל התעופה בן גוריון לעיר שארם א-שייח', החל מחול המועד של פסח הקרוב, שבחודש הבא. הנושא נידון בפגישת ראש הממשלה עם נשיא מצרים בחודש ספטמבר האחרון.

בשבועות האחרונים גובש ההסדר בין המדינות לצד מתווה האבטחה שיאפשר את הפעלת הקו, במסגרת ביקור במצרים של משלחת ישראלית שכללה גורמים של שב"כ ומל"ל. ראש הממשלה בנט מסר אז כי מדובר בצעד נוסף בחימום הסכם השלום בין ישראל ומצרים.