החל מפסח - קווי הטיסות למצרים יורחבו: "צעד נוסף בחימום הסכם השלום"

בנט וא-סיסי סיכמו על פתיחת קו חדש מנתב"ג לשארם א-שייח', שיחל לפעול כבר בחודש הבא. ההסדר גובש בימים האחרונים בביקור המשלחת הישראלית בעיר. רה"מ: "הרחבת שיתוף הפעולה תורמת לשני העמים וליציבות האזור"

זמן צפייה: 04:13

ישראל ומצרים סיכמו אתמול (שלישי) על הרחבת הטיסות הישירות בין המדינות וחניכת קו חדש מנמל התעופה בן גוריון לעיר שארם א-שייח', החל מחול המועד של פסח הקרוב, שבחודש הבא. בפגישת ראש הממשלה נפתלי בנט, עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, שנערכה בעיר שארם א-שייח' בחודש ספטמבר האחרון, הנושא נידון ובהמשך לכך התקבלה ההחלטה.

פגישת רה''מ בנט ונשיא מצרים א-סיסי | צילום: קובי גדעון/ לע''מ

בימים האחרונים גובש ההסדר בין המדינות לצד מתווה האבטחה שיאפשר את הפעלת הקו, במסגרת ביקור במצרים של משלחת ישראלית שכללה גורמים של שב"כ ומל"ל. ראש הממשלה נפתלי בנט מסר כי מדובר בצעד נוסף בחימום הסכם השלום בין ישראל ומצרים.

לדבריו, "שיתוף הפעולה בין שתי המדינות מתרחב בתחומים רבים, וזה תורם לשני העמים וליציבות האזור. ישראל הולכת ונפתחת למדינות האזור, והבסיס להכרה ארוכת השנים הזו הוא השלום בין ישראל למצרים. לכן, בשני הצדדים אנחנו צריכים להשקיע בחיזוק הקשר הזה, ואת זה אנחנו עושים. אני מודה לשירות הביטחון הכללי שהוביל את גיבוש מתווה האבטחה שיאפשר את הפעלת הקו".