השר ארדן: "לקרי יותר חשוב לפגוע בנו"

השר לביטחון פנים במתקפה חריפה על מזכיר המדינה האמריקני לקראת הנאום הערב בו הוא צפוי להציג את החזון לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני

קרי וארדן

שעות ספורות לפני שמזכיר המדינה האמריקני יציג את "חזון השלום של וושינגטון" בין ישראל והפלסטינים, נמשכת המתקפה החזיתית של שרים בממשלה נגד ממשל אובמה. השר גלעד ארדן התייחס הבוקר לנאום הצפוי של קרי, ואמר כי הוא נגד השלום והדמוקרטיה. בשיחה עם חדשות 2 הבוקר העריך ארדן כי קרי עומד לצדד בעמדה הפלסטינית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"מי שרוצה להבין עד כמה הנאום הצפוי של קרי הוא נגד השלום והדמוקרטיה (אבל כנראה שמה שחשוב לו יותר זה לפגוע בישראל) שיקרא את ההודעה של סטני הוייר, מצליף סיעת הדמוקרטים בקונגרס ואחד הבכירים ביותר של המפלגה הדמוקרטית", צייץ ארדן בחשבון הטוויטר שלו.

קרי וארדן
קרי וארדן

"הוייר מסביר בהודעתו שנאום קרי מנוגד לעמדה האמריקנית רבת השנים שהעקרונות לשלום יושגו אך ורק על ידי הצדדים ושברור שהפרסום יפגע בעמדת ישראל", הבהיר ארדן.

בשיחה עם חדשות 2 אמר השר כי לא צפויות הפתעות בנאומו של קרי. "קרי יקח עמדה שקרובה לזאת של הפלסטינים ומאותו רגע הפלסטינים יתחפרו וידבקו בנאום הזה וימשיכו להתמיד בסירובם למו"מ, מפני שהם מקבלים את העמדות של ממשל אובמה כתנאי פתיחה", הסביר.

''אובמה כובל את טראמפ'' (רויטרס)
''אובמה כובל את טראמפ'' (רויטרס)

"ממשל אובמה כובל את ממשל טראמפ"

ארדן הביע תקווה כי הממשל החדש של טראמפ יצליח לתקן את צעדי ממשל אובמה. "אנחנו יודעים על מעורבות הממשל האמריקני בהצבעה האומללה במועצת הביטחון ומקווים שאת הנזקים שהממשל היוצא יותיר אחריו יהיה אפשר לתקן", אמר.

"הנאום הוא הרסני כמו הכאוס שממשל אובמה מותיר במזרח התיכון - ההסכם עם אירן והנעשה בסוריה ועירק", הוסיף השר. "8 שנים ניסינו לשמור על איפוק למרות המחלוקות האידאולוגיות העצומות עם ממשל אובמה, שטעה בהבנת המתרחש במזרח התיכון, ולא דבק בעקרונות שתווה כמו התנגדות לשימוש בנשק כימי בסוריה".

ארדן ניסה להסביר את המתקפה חסרת התקדים נגד ממשל אמריקני מכהן. "אנו מחדדים את עמדותינו שמקובלות על שתי המפלגות בארה"ב, ומה שעושה ממשל אובמה, שפוגע בשלום וגם בדמוקרטיה, כובל את טראמפ בעמדות שלא מקובלות עליו", הדגיש ארדן.

''יצדד בפלסטינים'', עריקאת וקרי
''יצדד בפלסטינים'', עריקאת וקרי

עיתון מצרי: האמריקנים והפלסטינים תיאמו עמדות

העמדה הישראלית, לפיה האמריקנים והפלסטינים היו מתואמים לפני ההצבעה במועצת הביטחון של האו"ם בנושא ההתנחלויות, קיבלה אמש חיזוק מכיוון לא צפוי, לאחר שעיתון מצרי פרסם כי לפני כשבועיים נערכה פגישה בוושינגטון בין מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי והיועצת לביטחון לאומי סוזן רייס, לבין המשלחת הפלסטינית בראשות סאיב עריקאת.

על פי הפרסום, קרי ורייס אמרו לפלסטינים כי הם מוכנים לשתף עמם פעולה במועצת הביטחון בהצעת החלטה שתהיה מאוזנת. באותה פגישה תקפו השניים את ראש הממשלה נתניהו, והאשימו אותו בכך שהוא פוגע בפתרון שתי המדינות.