השגריר ארדן במועצת הביטחון: "מנגנוני האו"ם מסייעים למחבלים"

במהלך דיון בנושא "המצב הרפואי בעזה" במועצת הביטחון, השגריר ארדן תקף את מנגנוני האו"ם וטען כי מידע רשמי שמופיע במסמכי הארגון מגיע מדיווחים של חמאס: "ארגון טרור שולט ביד קשה בעזה והוא זה ששולט בכל המידע שיוצא מהרצועה". בנוסף, ביקש השגריר להציג את סרט הזוועות של דובר צה"ל, שמכיל עדויות מהטבח שביצעו מחבלים במהלך שבת השחורה

זמן צפייה: 01:22

בדיון דחוף אודות "המצב הרפואי בעזה" שהתקיים אמש (שישי) לבקשת איחוד האמירויות במועצת הביטחון של האו"ם, שגריר ישראל גלעד ארדן אמר: "חמאס שולט ביד קשה בעזה והוא שולט בכל המידע שיוצא מהרצועה. זה שתדרוכים רשומים על מסמכים רשמיים של האו"ם לא משנה את העובדה שהתוכן נכתב על בסיס מידע שהעביר חמאס. מנגנוני האו"ם הפכו למנגנונים שמסייעים למחבלים, ולא ניתן להמשיך ולקבל זאת". על פי החלטת המשלחת הסינית, המשמשת כנשיאת המועצה התורנית, הדיון נפתח בתדרוך של מנכ״ל ארגון הבריאות העולמי, ד״ר טדרוס, ומנכ״ל הסהר האדום הפלשתיני, מרואן ג׳יליאני.

בחלק אחר של הדיון אמש, שאל ארדן: "האם חיי ישראלים שווים פחות?", והוסיף לאחר מכן: "אני מפציר במועצה לאפשר לי להקרין את סרט הזוועות של טבח חמאס שמכיל תכנים שהמחבלים עצמם צילמו. ברגע שתצפו בברבריות ובאכזריות במו עינכם תוכלו להבין את הרוע שנגדו ישראל מתמודדת".

במהלך הדיון ענד ארדן פעם נוספת טלאי צהוב, לאחר שעשה זאת לראשונה כאמצעי להבעת מחאה בתחילת השבוע שעבר. בחירה זו עוררה ביקורת על ארדן ממספר גורמים, בניהם יו"ר יד ושם דני דיין.

עשן עולה לאחר תקיפת צה"ל בעזה חרבות ברזל
תקיפות צה"ל בעזה | צילום: רויטרס

בפנייה לחברי המועצה ולקהילה הבינלאומית כולה, שאל ארדן: "האם תתייחסו לפשעים הללו היום? האם תגנו את חמאס על כך שרצח אנשי רפואה ישראלים? האם תגנו את חמאס על כך ששרף אמבולנסים ישראלים?". לאחר מכן הוסיף: "יש לנו תיעוד של חמאס הנאצי יורה על אמבולנסים כדי למנוע כל ניסיון להציל חיים".

בסיום דבריו, סיפר ארדן על המאמצים של ישראל לצמצם פגיעה באזרחים: "ישראל תיאמה עם ירדן ואפשרה את הטלת הסיוע האווירי שלה. ישראל מתואמת גם עם איחוד האמירויות ומדינות אירופיות נוספות כדי לקדם את הקמתו של בית החולים הצף מול עזה".