נתניהו מינה את אקוניס לקונסול בניו יורק

לשכת ראש הממשלה הודיעה כי אופיר אקוניס יעזוב את תפקידו כשר המדע וימונה לקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, זאת לאחר שאסף זמיר התפטר מהתפקיד לפני כשנה - ומאז לא אויש. המינוי נעשה בתיאום עם שר החוץ כץ ויובא לאישור הממשלה

השר אופיר אקוניס
השר אופיר אקוניס | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

קונסול חדש לישראל בניו יורק: לשכת ראש הממשלה הודיעה הערב (שני) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את שר המדע, החדשנות והטכנולוגיה אופיר אקוניס לתפקיד הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק. המינוי נעשה בתיאום עם שר החוץ ישראל כץ ויובא לאישור הממשלה.

אקוניס בן ה-50 יפנה כעת את תפקידו כשר המדע, החדשנות והטכנולוגיה מטעם מפלגת הליכוד - וייצג את ישראל בניו יורק. בעברו, כיהן אקוניס כשר לשיתוף פעולה אזורי וכשר העבודה והרווחה.

רה"מ בנימין נתניהו
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: מארק ישראל סאלם / פול

התפקיד לא אויש מאז התפטרות אסף זמיר במרץ שעבר, שמונה בתקופת ממשלת בנט-לפיד. זמיר התפטר לאחר שזומן לבירור עקב התבטאויותיו נגד ממשלת נתניהו ובעיקרן נגד המהפכה המשפטית שנדונה באותה התקופה. בעבר נשקלה מועמדותה של השר לשוויון חברתי מאי גולן לתפקיד זה, אך זו ירדה מהפרק לאחר שדובר מחלקת המדינה האמריקנית תקף התבטאויות גזעניות שניפקה בעבר: "מגנים רטוריקה גזענית, התבטאויות כאלה הן מזיקות במיוחד כשהן מגיעות מעמדת ההנהגה"