לפיד דרש, אבו מאזן הבהיר: "השואה - פשע נתעב"

פרסום ראשון: ראש הממשלה שוחח עם חוסיין א-שייח, מקורבו של אבו מאזן, ודרש התנצלות לאחר שהנשיא הפלסטיני אמר כי ישראל ביצעה "50 שואות" בפלסטינים. גם לשכת גנץ דרשה התנצלות

זמן צפייה: 02:47

לשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס הוציאה היום (רביעי) הודעת הבהרה על דבריו של אבו מאזן אמש במסיבת העיתונאים בברלין, בה טען כי ישראל "ביצעה 50 שואות נגד פלסטינים לאורך השנים": "הנשיא אבו מאזן מדגיש שוב כי השואה היא אחד הפשעים הנתעבים ביותר בהיסטוריה האנושית, לא הייתה כל כוונה להכחיש שואה", נכתב בהבהרה, שהגיעה לאחר שראש הממשלה יאיר לפיד שוחח עם מקורבו של אבו מאזן, חוסיין א-שייח', ודרש התנצלות. בישראל מגדירים את השיחה הזו "קשה ומתוחה".

גם לשכת שר הביטחון בני גנץ דרשה התנצלות בעקבות דבריו של עבאס. גנץ גם חטף ביקורת קשה מהמערכת הפוליטית הישראלית, על כך שנפגש עם אבו מאזן בביתו בראש העין. גנץ הגיב לטענות ואמר: "מי שלא שולח חיילים לקרב, ומי שאין לו אחריות לחיי אזרחי ישראל ולחיילי צה"ל - טוב יעשה אם לא יטיף על פגישות שמנעו ומונעות את המלחמה הבאה ומביאות ליציבות בשטח ולחופש פעולה מדיני".

שר הביטחון, בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש, לאחר שנשאל במסיבת עיתונאים משותפת עם הקנלצר הגרמני אולף שולץ בברלין האם יתנצל בפני גרמניה וישראל על טבח י"א הספורטאים באולימיפאדת מינכן בשנת 1972, סירב יו"ר הרשות הפלסטינית להביע חרטה על הפיגוע שבוצע על ידי ארגון "ספטמבר השחור", המקושר למפלגת הפת"ח אליה משתייך גם הוא.

הבוקר כתב שולץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני נגעל מההתבטאויות המקוממות של הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס. עבורנו הגרמנים במיוחד, כל רלטיביזציה של הייחודיות של השואה היא בלתי נסבלת ובלתי מתקבלת על הדעת. אני מגנה כל ניסיון להכחיש את פשעי השואה".

אבו מאזן בביקור בגרמניה
אבו מאזן בביקור בגרמניה | צילום: רויטרס

בהכנת הכתבה השתתף גם חזי סימנטוב