"סייע לאויב במלחמה": צעיר מטייבה מואשם בעבירות ביטחוניות חמורות

כתב אישום הוגש נגד מחמוד רפיק עבד אל רחים מסארווה, אזרח ישראלי בן 19, וסעיפי האישום כוללים סיוע לאויב במלחמה, חברות בארגון טרור וירי מנשק חם, לאחר שבחקירה משותפת של שב"כ והמשטרה עלה כי הוא נטל חלק בפעילות חבלנית עוינת יחד עם פעילי ארגון טרור בטולכרם

Whatsapp Image 2022 02 27 At 1
שוטר בטייבה (ארכיון) | צילום: דוברות המשטרה

בהודעה משותפת של שב"כ ומשטרת ישראל, הותר לפרסום הבוקר (ראשון) כי מחמוד רפיק עבד אל רחים מסארווה, תושב טייבה בן 19, נעצר בחשד לעבירות ביטחוניות חמורות, ובהן סיוע לאויב במלחמה, חברות בארגון טרור וירי מנשק חם. הבוקר הוגש נגדו כתב אישום בבית המשפט המחוזי בלוד.

חוקרי השב"כ וימ"ר מחוז מרכז ניהלו בשבועות האחרונים חקירה מואצת, המתמקדת בעבירות ביטחוניות חמורות שנחשפו במהלך חקירה אחרת, שעניינה פיגוע ביזה והצתת חנות בטייבה על רקע לאומני סמוך לפרוץ המלחמה. במסגרת החקירה חשפו החוקרים סרטונים, תמונות והתכתבויות בטלפון הסלולרי של הנאשם, ובהם הוא נראה אוחז בסוגים שונים של נשקים, מכין מטעני צינור יחד עם פעילי טרור תושבי השטחים, ויורה בנשקים מסוגים שונים.

במהלך החקירה  התבררה תמונה חמורה של אזרח ישראלי, אשר משפחתו קיבלה אזרחות במסגרת הליך איחוד משפחות, שנטל חלק בפעילות חבלנית עוינת יחד עם פעילי ארגון הטרור "כתיבת נור אלשמס" הפועלים בתוך העיר טולכרם, תוך שהוא מנצל את היותו אזרח ישראלי בעל חופש תנועה לקידום פעילות טרור.

מפלג תשאול, ימ״ר מרכז
מפלג תשאול, ימ״ר מרכז | צילום: חדשות 13

עם התפתחות החקירה עלה כי החשוד היה מעורב, בין היתר, בהשלכת מטעני חבלה לעבר כוחות צה"ל, אסף ומסר מידע על תנועות כוחות צה"ל ביהודה ושומרון, ביצע אימוני ירי יחד עם פעילי הארגון, התבקש להשיג ציוד צבאי לטובת פעילות ביטחונית, וכן העביר אמצעי לחימה לפעילי הארגון, וכל זאת תוך סיוע לפעילי טרור מבוקשים והזהרתם מכניסת כוחות צה"ל לאזור, סייר עמם במקומות מהם בוצעו פיגועי ירי, ואף היה מודע לכוונות למימוש פיגועי ירי נוספים כנגד חיילי צה"ל.

כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד תומר שטינברג מפרקליטות מחוז מרכז, כולל שורה של סעיפים הנוגעים לעבירות ביטחוניות חמורות הכוללות, כולל סיוע לאויב במלחמה, חברות בארגון טרור, אימונים או הדרכה למטרות טרור, פעולה בנשק למטרות טרור, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה וירי מנשק חם.