"זרק בקת"ב על הניידת": תיעוד דרמטי מהפיגוע בכפר קאסם

המשטר פרסמה תיעוד ממלצמות הגוף של השוטרים במהלך הפיגוע בכפר קאסם, בו המחבל נעים בדיר הזעיק את הכוחות למקום ולמעשה בהגיעם, רץ לעברם עם נשק שלוף בו היה מעצור ומשלא הצליח לירות לעבר השוטרים -  נכנס לרכב ודרס שלושה שוטרים

מתוך תיעוד הפיגוע בכפר קאסם

המשטרה פרסמה הערב (שבת) תיעוד דרמטי של הפיגוע שבוצע אתמול לפנות בוקר בכפר קאסם, בו המחבל נעים בדיר דרס שלושה שוטרים בכפר קאסם בלילה ופצע אותם קל לאחר "הזעיק" אותם למקום בטענה שמתרחש אירוע אלימות, ובהגיעם, רץ לעברם עם נשק שלוף בו היה מעצור ומשלא הצליח לירות לעבר השוטרים -  נכנס לרכב ודרס אותם.

התיעוד מציג שלב אחר שלב את פעולות השוטרים, החל מהתגובה המהירה למארב שביצע המחבל בשיחת הטלפון, הדיווח ברשת הקשר המשטרתית ומצלמות הגוף, המראות פיקוד ושליטה מקצועיים, מענה מבצעי בשטח תוך תגבור הדדי של שוטרי התחנה עם לוחמי מג"ב ויס"מ, תאום ושידור לאחור מול משל"ט מחוז מרכז ("המצודה") והסכנה הממשית של המחבל שנוטרל בהתאם.

המחבל נעים באדיר
המחבל נעים באדיר

במקביל, במשטרה מחפשים אחר חשוד נוסף שסייע למחבל נעים בדיר בפיגוע הדריסה בכפר קאסם וסיפק לו את אמצעי הלחימה שהיו בביתו. בפשיטה על ביתו לאחר הפיגוע חשפו השוטרים נשק מסוג קרלו, תחמושת, בקבוקי תבערה וכן סכין ברכבו.

בדיר בן ה-21 לא היה מוכר למשטרה ולא היה לו עבר פלילי או השתייכות ארגונית, אך למרות זאת בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי ביכו הערב את מותו ובירכו על הפיגוע. "נחנו מנחמים את משפחתו של השהיד, מברכים את אחינו בשטח הפלסטיני הכבוש העומדים איתן ואנחנו מדגישים בפני ישראל כי הכעס של בני עמנו והמהפכה שלנו – יתפשטו כמו כתם של שמן", נכתב בהודעה מטעם חמאס.

בסרטון מצלמות האבטחה מכפר קאסם נראה קרב היריות שהתנהל במקום בין השוטרים לחשוד - שלאחר מכן דרס ופצע אותם. השוטרים הספיקו לירות אל עבר המחבל, שנפצע באורח קשה - ומאוחר יותר מת מפצעיו והחשד הוא שהוא תכנן פיגוע גדול יותר. מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב אבי ביטון, ביצע הערכת מצב מיוחדת יחד עם פיקוד מרחב שרון. בתוך כך, המשטרה הזרימה כוחות מיוחדים וסרקה אחר חשודים נוספים בסיוע מסוק.