בכיר חיזבאללה: כ-1,500 פעילים "יצאו מכשירות" בפיצוץ הזימוניות

בכיר בארגון הטרור שצוטט ברויטרס טוען כי בעקבות פציעות שונות כמו עיוורון וקטיעת גפיים שנגרמו לאנשי הארגון במתקפת פיצוצי מכשירי הקשר לפני כשבוע, כ-1,500 מהם "יצאו מכלל כשירות". בכירים נוספים טענו כי חרף הפגיעה במכשירים, "התקשורת בחיזבאללה פועלת כרגיל"

מכשיר קשר שהתפוצץ בביירות, לבנון

ברקע הסלמת המערכה בין ישראל לחיזבאללה - והסיכון להידרדרות למלחמה כוללת: בכיר בארגון הטרור טען כי כתוצאה משתי מתקפות פיצוץ מכשירי הקשר בלבנון המיוחסת לישראל לפני כשבוע, כ-1,500 ממחבלי חיזבאללה "יצאו מכלל כשירות" בעקבות פציעות שונות שספגו, בהן עיוורון וקטיעת גפיים. כך דווח היום (רביעי) בסוכנות הידיעות "רויטרס".

חרף הפגיעה בזימוניות ובמכשירי הרדיו הדו-כיווניים ("ווקי-טוקי") בהם השתמשו אנשי ארגון הטרור, בכירים נוספים אמרו כי "התקשורת בחיזבאללה פועלת כרגיל - מאחר ורשת התקשורת של הארגון מבוססת על קוו טלפוני ייעודי שלא נפגע על-ידי ישראל במתקפה".

כמו כן, על-פי שלושה מקורות המקורבים לארגון הטרור, "מערך המנהרות שהקים חיזבאללה, מבנה הפיקוד הגמיש וארסנל הנשק הרחב שיש לו, מאפשרים לו לשרוד את המתקפות של ישראל".

אמבולנס מפנה פצועים לאחר הפיצוצים בביירות, לבנון
אמבולנס מפנה פצועים לאחר הפיצוצים בביירות, לבנון | צילום: רויטרס

עוד טענו חלק מהמקורות כי מזכ"ל הארגון חסן נסראללה מינה מחליפים לראש מערך המבצעים ומפקד 'כוח רדואן' של הארגון, איבראהים עקיל, וליתר המפקדים בשרשרת הפיקוד של 'רדואן' שחוסלו בתקיפה הישראלית ברובע הדאחייה בביירות ביום שישי האחרון.

עץ החיסולים של צמרת מפקדי 'כוח רדואן' שחוסלו בתקיפה בלבנון
עץ החיסולים של צמרת מפקדי 'כוח רדואן' שחוסלו בתקיפה בלבנון | צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, לאחר שחיזבאללה הרחיב את טווח הירי בימים האחרונים והגיע לחיפה, לעכו ולקריות, הבוקר בשעה 06:29 הופעלו אזעקות גם ברחבי אזור גוש דן ובשרון. בצה"ל זיהו שיגור אחד של טיל קרקע-קרקע שחצה מלבנון, ויורט על-ידי מערכות ההגנה האווירית. בתקיפה בלבנון צה"ל השמיד את המשגר ממנו בוצע הירי.

ארגון הטרור קיבל אחריות על השיגור לאזור המרכז, ומסר בהודעה רשמית כי "בשעה שש וחצי שיגרנו טיל בליסטי מסוג 'קאדר 1' לעבר מטה המוסד באזור תל אביב - שאחראי על ההתנקשות בבכירים ופיצוצי הזימוניות ומכשירי הקשר".