דובר צה"ל: "אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף - אך יש לשמור על ערנות"

תא"ל הגרי הבהיר בהצהרה מיוחדת: "אנחנו בדריכות ומוכנות גבוהה למגוון תרחישים". בכיר בחמאס: "נשלח תשובה להצעה במהלך היממה הקרובה". צה"ל פתח בתקיפה משולבת במרכז הרצועה, והשמיד עשרות תשתיות טרור. דיווח בעזה: מפקד תחנת ג'באליה במשטרת חמאס חוסל בתקיפה אווירית | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-188 למלחמה: אחרי שנסוג מח'אן יונס בתחילת השבוע, צה"ל פתח היום (חמישי) במבצע במרכז רצועת עזה, כאשר כוחות מתמרנים בפיקודה של אוגדה 162 החלו בפעילות ממוקדת לחיסול מחבלים והשמדת תשתיות טרור, "בעקבות הכוונה מודיעינית מדויקת המעידה על הימצאותם במרחב". לפני כניסת הכוחות, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו עשרות תשתיות טרור "מעל ומתחת לקרקע".

לפי דיווח באל-ג'זירה, לפחות חמישה בני אדם נהרגו בתקיפה מהאוויר של דירה בצפון מחנה נוסיראת. צה"ל ושב"כ הודיעו כי חיסלו את המחבל נאצר יעקוב ג'אבר נצר, ששימש פעיל כספים מרכזי של הזרוע הצבאית של חמאס ברפיח. מאוחר יותר דווח בעזה כי רדוואן רדאוון, מפקד תחנת ג'באליה במשטרת חמאס וראש הוועדה לאבטחת הסיוע ההומניטרי בצפון הרצועה, חוסל בתקיפת חיל האוויר לעבר ביתו. בכיר בחמאס אמר כי הארגון ישלח את תשובתו להצעה האחרונה אודות העסקה לשחרור חטופים במהלך היממה הקרובה.

שר החוץ של איראן קיבל הלילה סדרה של שיחות טלפון חריגות ממקביליו בעיראק, סעודיה, קטר ואיחוד האמירויות, אשר ביקשו להימנע מהסלמה מול ישראל, בעקבות בקשה שהתקבלה מארצות הברית. ההערכה שנשמעת בקרב בכירים בממשל ביידן היא כי האמירות הפומביות של האמריקנים יובילו לריכוך בתגובה האיראנית, אך בישראל לא בטוחים בכך - ונערכים לכל האפשרויות. בכיר צרפתי אמר הערב לחדשות 13: "הזהרנו את איראן שלא להסלים עוד יותר את המצב במזרח התיכון". דובר צה"ל מסר הערב בהצהרתו כי אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף, אך הוסיף יש לשמור על ערנות ואמר: "אנחנו בדריכות ומוכנות גבוהה למגוון תרחישים".

[timeline id="5107" name="חרבות ברזל - יום 188"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו