פיגוע בחווארה: פצוע בינוני מירי לעבר רכב ישראלי

מחבל ארב לרכב בעיירה הפלסטינית שמדרום לשכם וירה בבני זוג כבני 30 שחלפו במקום. גבר נפצע באורח בינוני ואישה נוספת נפגעה באורח קל, והם פונו לטיפול. הפצוע הספיק לירות לעבר המחבל, ובנוסף חייל צה"ל שהיה בסביבה ירה לעברו ופצע אותו. זמן קצר לאחר מכן המחבל נעצר

זמן צפייה: 08:43

פיגוע ירי בשומרון: גבר כבן 30, אזרח אמריקני, נפצע היום (ראשון) באורח בינוני בפיגוע ירי בעיירה חווארה שמדרום לשכם, לאחר שמחבל הולך רגל פתח באש לעבר רכבו. הפצוע פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה שם עדכנו כי לא נשקפת סכנה לחייו, יחד עם אישה כבת 35 שהייתה איתו ברכב ולקתה בחרדה.

מפרטי החקירה הראשונים עולה כי המחבל נורה על ידי חייל מגדוד 50 של הנח"ל שהיה בעמדה, ובנוסף גם הגבר שנפצע הספיק לירות לעבר המחבל, שנפצע מהירי - אך הצליח להימלט. כעבור זמן קצר אותר המחבל הפצוע ע"י כוח צה"ל - ונעצר במקום.

סרן י', קצין גששים מחטמ"ר שומרון שתפס את המחבל, סיפר לחדשות 13: ""טיפות הדם שלו (של המחבל) הובילו למסתור שלו. הוא ישב פצוע, הרים ידיים ואמר אני עשיתי את הפיגוע. תיחקרתי אותו בערבית ואמר 'רציתי להיות שהיד'".

סרן י', הקצין שתפס את המחבל בחווארה
סרן י', הקצין שתפס את המחבל בחווארה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לאחר הפיגוע כי הוא "מתפלל לשלום הפצוע הגיבור מהפיגוע בחאוורה שהצליח לנטרל את המחבל ומחזק את כוחות הביטחון שפועלים בגזרה. אני חוזר ואומר: כל אלה שמנסים לפגוע באזרחי ישראל - דמם בראשם".

Whatsapp Image 2023 03 19 At 1
הרכב שנפגע מירי בחווארה

חובש מד"א משה מאיר שמעון סיפר: "חברנו עם הרכב בכיכר עינבוס יחד עם כוח רפואה של הצבא. הענקנו טיפול רפואי לגבר בשנות ה-30 לחייו שנפצע  מירי בפלג גופו העליון ולאישה שלקתה בחרדה. העברנו אותם במהירות לאמבולנסים ופינינו אותם לבית החולים כשמצבו של הגבר קשה".

בג'יהאד האיסלאמי הגיבו: "אנו מברכים על הפיגוע בחוארה ומחשיבים זאת לתגובה טבעית ולגיטימית על פשעיה של ישראל, כאשר הפשע האחרון היה היום בפרברי דמשק ולפני יומיים בג'נין".

ברשתות החברתיות החלו להישמע קולות קיצוניים הקוראים לנקמה, בדומה לפרעות שבוצעו לאחר הפיגוע בחודש שעבר. הדובר של חברת הכנסת לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית, אלישע ירד, צייץ כי צריך "למחוק את חווארה".

חווארה
חווארה | צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

הפיגוע התרחש כשבמקביל נערכת בשארם א-שייח שבמצרים פסגה מדינית בין גורמים בכירים ישראלים ופלסטינים בתיווך נציגים מארצות הברית, ירדן ומצרים. הפסגה הסתיימה כשעתיים לאחר מכן ובמהלכה סוכם על פגישה נוספת בשבועות הקרובים, במהלך הרמדאן.

פחות מחודש עבר מאז הפיגוע בו נרצחו יגל והלל יניב בחווארה באירוע דומה בו מחבל פתח לעברם באש כשהיו ברכב. שני הצעירים, בני ה-21 ו-19 בלבד, נורו על ידי מחבל חמוש באקדח באמצע הכפר. המחבל חוסל כשבוע וחצי לאחר מכן.