חמאס לקח אחריות על הפיגוע בשומרון: "תגובה על הפעילות בג'נין"

גדודי עז א-דין אלקאסם, הזרוע הצבאית של חמאס, לקחו אחריות על פיגוע הירי ופרסמו את תמונת המחבל - אחמד ע'יזאן מהכפר קביא שליד רמאללה. בחמאס הוסיפו כי האירוע הוא תגובה לעפילות בג'נין וכן על קריעת הקוראן בכפר עוריף

זמן צפייה: 00:45

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אלקסאם, פרסמה היום (חמישי) הודעה בה לקח הארגון אחריות על הפיגוע בשומרון שהביא למותו של צעיר ישראלי. בהודעה צוין כי המחבל שביצע את הפיגוע הוא אחמד יאסין הלאל ע'יזאן, תשוב הכפר קביא ליד רמאללה - ובן דודו של המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב דיזנגוף לפני כמה חודשים. מהשב"כ נמסר כי המחבל בן 19 תושב קיבא שבנפת רמאללה, וללא רקע ביטחוני קודם.

עוד בהודעת החמאס נמסר, כי הפיגוע הוא תגובה על פעילות ישראל במחנה הפליטים ג'נין ועל "טינוף המקומות הקדושים וקריעת הקוראן בעיירה עוריף". עוד הוסיפו בארגון הודעה אישית לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', שהם "כמעט הגיעו לפתח ביתו". מדובר בעליית מדרגה ביחס לפעולת הטרור בשטחים. קבלת אחריות רשמית של חמאס מסמלת מגמת הסלמה בהפעלת תאי טרור בשטחים לפיגועים.

באירוע המדובר בדבר קריעת קוראן, הופץ סרטון המציג אדם הקורע את הספר הקדוש לאסלאם, ברשתות החברתיות - ועורר סערה. על פי מקורות ערביים, האירוע התרחש אמש בכפר עוריף, בעת שמתנחלים מיצהר הגיעו לאיזור והחלו משחיתים בית-ספר ומסגד. בסרטון ניתן לראות שני אנשים רעולי פנים יוצאים ממסגד. לאחר מכן, אחד מהם, המלווה בכלב, לוקח ספר קוראן וקורע את דפיו ברחוב כשכלב עומד לצידו.

Whatsapp Image 2023 07 06 At 1
תמונת המחבל שפרסם חמאס

נזכיר כי לאחר הירי, בסמוך להתנחלות קדומים, כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר המחבל שנוטרל. במקביל, התקבל דיווח ראשוני על ניסיון דריסה בצומת ג'ית. צוות רפואה שהגיע למקום נאבק על חייו של הצעיר, אך לבסוף נאלץ לקבוע את מותו. נשקו של המחבל והרכב בו בוצע הפיגוע אותר. חמאס כאמור לקח אחריות על הפיגוע.

על פי פרטי האירוע, המחבל עוכב לבדיקה על ידי כוחות ביטחון שחשדו בו, פתח באש לעבר סייר אזרחי של היישוב קדומים ואל עבר ישראלי נוסף שנפגע ומותו כאמור נקבע. הסייר השיב באש, לא נפגע אך לא נטרל את המחבל. לאחר מכן ‏המחבל נמלט מהמקום, ופתח באש לעבר ישראלים בצומת ג'ית. כוח צה"ל שהיה במקום ירה ונטרל את המחבל.