פרעות המתנחלים: נערי גבעות תועדו קורעים ספר קוראן

הסרטון מופץ ברשתות החברתיות הערביות ומעורר סערה. האירוע התרחש בכפר עוריף, לאחר שמתנחלים מיצהר הגיעו לאזור והשחיתו מסגד ובית ספר

זמן צפייה: 01:28

אלימות המתנחלים בכפרים הערבים עולה מדרגה: סרטון המציג אדם הקורע ספר קוראן הופץ היום (חמישי) ברשתות החברתיות - ועורר סערה. על פי מקורות ערביים, האירוע התרחש אמש בכפר עוריף, בעת שמתנחלים מיצהר הגיעו לאיזור והחלו משחיתים בית-ספר ומסגד.

בסרטון ניתן לראות שני אנשים רעולי פנים יוצאים ממסגד. לאחר מכן, אחד מהם, המלווה בכלב, לוקח ספר קוראן וקורע את דפיו ברחוב כשכלב עומד לצידו.

נזכיר כי מוקדם יותר הערב באירוע של יוזמות ז'נבה התייחס שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס לפרעות המתנחלים בימים האחרונים, ואמר: "אנחנו לא מקבלים את מה שקרה בימים האחרונים בכפרים הפלסטיניים, ארה"ב לא תעמוד מהצד ותצפה באלימות מתנחלים".

Whatsapp Image 2023 04 27 At 1
שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דבריו של השגריר מגיעים בתגובה לפעולת נקם שערכו מאות מתנחלים אמש בכפר תורמוס עיא שמצפון לרמאללה. הפורעים הציתו רכבים ובתים בכפר, ופצעו ככל הנראה מספר פלסטינים, במחאה על הפיגוע שהתרחש שלשום בכניסה לעלי, שגבה את חייהם של ארבעה ישראלים. בתיעודים נוספים שהופצו ברשתות החברתיות נראו המתנחלים הולכים ברחובות הכפר ללא נוכחות של צבא או משטרה במקום ומציתים רכבים ובתים של תושבי המקום.

Whatsapp Image 2023 06 21 At 2
רכב ובית שנשרפו בפרעות בתורמוס עייא | צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

לפי המשטרה, כוח זיהה ירי מתוך הפרת סדר בסמוך לכפר, הכוח השיב באש ופצע 2 פלסטינים - מותו של אחד מהם נקבע זמן קצר לאחר מכן. על פי דיווחי הפלסטינים, יותר מ-400 מתנחלים השתתפו בפרעות, ושרפו כ-60 רכבים ו-30 בתים.