יוניפי"ל: "צה"ל פוגע בעמדות הארגון, זו הפרה של החלטה 1701"

ארגון הכוח הצבאי של האו"ם טען כי כוחות צה"ל פגעו בעמדות של הארגון בדרום לבנון: "המנדט של יוניפי"ל מספק לכוחות את חופש התנועה באזור ופעילות שוטפת. זו הפרה של החלטת האו"ם, ביקשנו מצה"ל הסבר". מצה"ל נמסר בתגובה: "נסענו לעבר עמדת יוניפי"ל כדי לפנות פצועים; אנו בקשר רציף מול כוחות הארגון"

עמדת יוניפי"ל בדרום לבנון, סמוך לגבול עם ישראל
עמדת יוניפי"ל בדרום לבנון, סמוך לגבול עם ישראל | צילום: רויטרס

ביוניפי"ל, הכוח הצבאי של האו"ם, טענו היום (ראשון) כי לפנות בוקר נפצו כוחות צה"ל חוצים עם טנקים באזור מיס אל ג'בל שבדרום לבנון, ופוגעים בעמדה של הארגון. בחשבון הטוויטר של יוניפי"ל נכתב כי "בפעם הרביעית בתוך כמה ימים, אנו מזכירים לצה"ל ולכל השחקנים האזוריים כי חובתם היא להבטיח את שלומם וביטחונם של אנשי האו"ם".

בארגון המשיכו לתקוף את ישראל, וכתבו: "המנדט של יוניפי"ל מספק לכוחות את חופש התנועה באזור ופעילות שוטפת. כל הגבלה של מנדט זה מהווה הפרה של החלטה 1701 של האו"ם. ביקשנו מצה"ל הסבר להפרות החמורות הללו".

בצה"ל השיבו: "מבירור ראשוני עולה כי במהלך האירוע ולטובת פינוי הפצועים נסעו שני טנקים לאחור, במקום בו לא יכלו להתקדם אחרת לאור איום הירי, מספר מטרים לעבר עמדת יוניפי"ל. לאחר סיום הירי ופינוי הפצועים הטנקים יצאו מהעמדה. במהלך האירוע, בוצע ירי של מיסוך לטובת פינוי רפואי בבטחה. כוחות צה"ל שמרו על קשר רציף מול יוניפי"ל. לאורך כל האירוע לא נשקפה סכנה לכוח יוניפי"ל מפעילות צה"ל".

שגריר ישראל לאו"ם דני דנון
שגריר ישראל לאו"ם דני דנון | צילום: ÜN photo/Evan Schneider

שגריר ישראל באו"ם דני דנון אמר על רקע הדברים כי "פרטי התקרית בה מעורבים חיילי יוניפי"ל בדרום לבנון מתוחקרים בשעות אלו". דנון המשיך: "מחבלי חיזבאללה משתמשים במוצבים של יוניפי"ל כמקומות מסתור ומציבים מארבים בסמוך אליהם. התעקשות האו"ם להשאיר את חיילי יוניפי"ל בקו האש אינה מובנת. במשך 18 שנים התעלמו אנשי יוניפי"ל מהתבססות חיזבאללה לאורך הגבול ואף לא דווחו על הפרות החלטה 1701 לפיה רק צבא לבנון רשאי לשהות במרחב".

דנון נוסיף: "כעת בזמן שצה"ל פועל מול חיזבאללה ביקשנו שכוח יוניפי"ל יזוז חמישה קילומטרים צפונה מהגבול במטרה להרחיקו מקו האש. לצערנו נכון לשעות אלו בקשה זו לא התקבלה. נמשיך לקדם בימים הקרובים שיח בנושא עם הגורמים הרלוונטיים באו"ם".