חמינאי: "עומדים לצד חיזבאללה, גורל האזור ייקבע ע"י ההתנגדות"

המנהיג העליון של איראן הגיב לראשונה לחיסולו הדרמטי של נסראללה, ואמר: "הציונים לא למדו כלום ממלחמתם בעזה, הם חסרי משמעות מכדי לגרום לנזק משמעותי לחיזבאללה". חמינאי קרא למוסלמים ברחבי העולם להצטרף למאבק: "בכל האמצעים שיש - סייעו ללבנון". בעיראק הכריזו על שלושה ימי אבל

זמן צפייה: 03:14

המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, התייחס היום (שבת) לראשונה לחיסולו הדרמטי של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמש בדאחייה בביירות, ואמר: "אנו עומדים לצד חיזבאללה, גורל האזור ייקבע על-ידי כוחות ההתנגדות - כשחיזבאללה נמצא בחזית". מוקדם יותר: מקורות איראניים שצוטטו בסוכנות הידיעות "רויטרס" טענו כי חמינאי "הועבר למקום בטוח עם אבטחה מוגברת". ממשרד החוץ האיראני נמסר כי "דרכו של נסראללה לשחרור ירושלים תימשך". בעיראק הכריזו על שלושה ימי אבל בעקבות מותו של המנהיג השיעי.

"כנופיית הטרוריסטים במשטר הציוני לא למדה לקח ממלחמתם הארוכה בעזה, הנמשכת כבר כמעט שנה", אמר המנהיג העליון של איראן, שטען: "הם יותר מדי חסרי משמעות כדי לגרום נזק משמעותי למבנה החזק של חיזבאללה בלבנון".

עוד אמר חמינאי: "בעזרת אללה, לבנון תגרום לישראל להצטער על מעשיה. זוהי חובתם של כל המוסלמים לעמוד לצד תושבי לבנון וחיזבאללה, ובכל האמצעים שיש בידיהם - עליהם לסייע להם בהתמודדות עם המשטר הציוני הפולש, המדכא והמרושע". יועצו של האייתוללה הוסיף: "ההתנגדות חיה, והאויב טועה אם הוא חושב שהיא תיעצר באמצעות חיסול מנהיגיה".

Whatsapp Image 2023 07 28 At 2
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי | צילום: רויטרס

כאמור, צה"ל הודיע הבוקר באופן רשמי על חיסלו של נסראללה, במסגרת מבצע "סדר חדש". יחד איתו חוסל עלי כרכי, מפקד חזית הדרום בחיזבאללה, ומפקדים נוספים בארגון הטרור. הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר: "זה לא סוף ארגז הכלים. המסר פשוט, לכל מי שמאיים על אזרחי מדינת ישראל - נדע להגיע אליו".

התקיפה הדרמטית יצאה לפועל אמש קצת לפני השעה 19:00, כאשר מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המפקדה המרכזית של חיזבאללה, הממוקמת מתחת לבנייני מגורים בלב הדאחייה, לאחר שהתקבל מידע מודיעיני כי נסראללה נמצא בבור במפקדה. מי שהובילו את המתקפה הם טייסי טייסת 69 עם מטוסי F-15i שהמריאו מבסיס חצרים, ובמסגרתה הוטלו 85 טונות פצצות כבדות.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה | צילום: דובר צה"ל
זירת התקיפה של מפקדת חיזבאללה בדאחייה בביירות
זירת התקיפה של מפקדת חיזבאללה בדאחייה בביירות | צילום: רויטרס

מדובר צה"ל נמסר: "מטוסי קרב של חיל האוויר בהכוונה מודיעינית מדוייקת של אגף המודיעין ומערכת הביטחון, תקפו את המפקדה המרכזית של חיזבאללה, הנמצאת בתת-קרקע, מתחת לבניין מגורים במרחב דאחייה בביירות. התקיפה בוצעה בעת שצמרת חיזבאללה היו במפקדה ועסקו בתיאום פעילויות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל".