האופוזיציה האיראנית טוענת: זהו ראש תוכנית הגרעין

ברקע חידוש שיחות הגרעין בין איראן לארצות הברית והמעצמות, ערוץ אופוזיציה איראני חשף את זהותו של סעיד בורג'י, מנהדס שמתמחה במתכות וחומרי נפץ - ומי שלכאורה עומד בראש תוכנית הפיתוח של פצצת הגרעין האיראנית

זמן צפייה: 01:31

ברקע חידוש שיחות הגרעין כבר מחר בין איראן לארצות הברית, ערוץ האופוזיציה האיראני "איראן אינטרנשיונל" חשף היום (רביעי) את זהותו של סעיד בורג'י, מנהדס שמתמחה במתכות וחומרי נפץ, ומי שלכאורה עומד בראש תוכנית הפיתוח של פצצת הגרעין האיראנית, כלומר בראש קבוצת הנשק, והחליף את מוחסן פחריזדה.

מן הפרסום בערוץ לא עולה האם איראן חידשה את פעילותה בבניית פצצה גרעינית, אך אם כן, זהו האיש שאמור לעמוד בראש הפרויקט והוא מהווה מעין אזהרה לאיראנים וגם לבורג'י עצמו.

Meeting Of Jcpoa Joint Commission In Vienna
הנציגות האיראנית בשיחות הגרעין בווינה | צילום: רויטרס

לפני יומיים בלבד, ראש הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית, מוחמד איסלאמי, אמר כי לאיראן יש את היכולת הטכנית לייצר פצצת אטום, אך אין בכוונת המדינה לעשות זאת. הוא צוטט על ידי סוכנות הידיעות האיראנית "פארס".

רק בשבוע שעבר אמר אסלאמי כי איראן הסירה את הציוד של סבא"א, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שכולל 27 מצלמות שהותקנו במסגרת הסכם 2015. "לא נפעיל את המצלמות של סבא"א עד שהצד האחר יחזור להסכם הגרעין", אמר איסלאמי.