איראן מתריסה: "המצלמות במתקני הגרעין לא יופעלו עד לחזרה להסכם"

ראש הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, מוחמד אסלאמי, אמר כי הרפובליקה האסלאמית לא תפעיל מחדש את מצלמות הפיקוח במתקני הגרעין שלה – עד לחזרה להסכם הגרעין. בסוכנות הידיעות "תסנים" צוטט אסלאמי באמרו כי "המצלמות קשורות להסכם. אם המערב יחזור למשא ומתן ויראה רצינות – נחליט לגבי הנושא הזה"

דגל איראן
דגל איראן | צילום: רויטרס

איראן הודיעה הבוקר (שני) לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), כי היא הסירה את הציוד של סבא"א, כולל 27 מצלמות שהותקנו במסגרת הסכם 2015, לאחר שעידכנו את ראש סבא"א, רפאל גרוסי, על כך עוד בחודש יוני.  "לא נפעיל את המצלמות של סבא"א עד שהצד האחר יחזור להסכם הגרעין", אמר מוחמד איסלאמי, ראש הארגון לאנרגיה אטומית של איראן.

בסוכנות הידיעות "תסנים" צוטט איסלאמי שאמר "המצלמות קשורות להסכם. אם המערב יחזור למשא ומתן ויראה רצינות – נחליט לגבי הנושא הזה". דובר משרד החוץ של איראן, נאסר כנעני, האשים את ראש סבא"א, גרוסי, ב"דעות לא מקצועיות, לא הוגנות ולא בונות" על תוכנית הגרעין של טהרן.

ראש סבא''א, רפאל גרוסי, יחד עם ראש ארגון האנרגיה האטומית האיראני, מוחמד אסלאמי בטהרן | צילום: רויטרס

בחודש יוני האחרון כאמור, גרוסי, אמר כי טהרן עדכנה אותו בדבר כוונתה לנתק 27 מצלמות של סבא"א שהותקנו במתקני הגרעין שלה - כולל המתקנים בנתנז ובאיספהאן. עוד ציין גרוסי כי 40 מצלמות פיקוח של הסוכנות ימשיכו לפעול כרגיל במדינה. את הדברים אמר גרוסי במסיבת עיתונאים בווינה. לדבריו, אם איראן לא תחדש את הפיקוח של הסוכנות - יהיה מדובר ב"מכת מוות" להסכם הגרעין.