חשיפה: חיל האוויר האמריקני ישתתף בתרגיל הישראלי שידמה תקיפה באיראן

בעוד שבועיים תתקיים הדמיית תקיפה באיראן במסגרת התרגיל הצה"לי הרחב "מרכבות אש". לחדשות 13 נודע כי חיל האוויר האמריקני ייקח חלק בתרגיל בדמות תדלוק אווירי של מטוסי קרב ישראליים בדרך לתקיפה

זמן צפייה: 02:02

איתות בוהק לאיראן: במסגרת תרגיל צה"ל הנרחב "מרכבות אש", חיל האוויר האמריקני ייקח חלק יחד עם חיל האוויר הישראלי בתרגיל שידמה תקיפה באיראן. כך נחשף הערב (שלישי) במהדורה המרכזית של חדשות 13.

בעוד שבועיים ייצאו מטוסי קרב ישראלים רבים כדי לדמות תקיפה באיראן ומה ששונה הפעם הוא שחיל האוויר האמריקני עם המתדלקים שלו יתדלק תדלוק אווירי מטוסי קרב ישראליים בדרך לתקיפה.

חיל האוויר, צה''ל
חיל האוויר, ארכיון | צילום: דובר צה''ל

הדבר מהווה מסר לאיראנים בזמן שהמשא ומתן על הסכם הגרעין עם איראן תקוע. האמירה הישראלית היא שאם האמריקנים לא תוקפים, לפחות שיסייעו לנו. מפקד סנטקום אריק קורילה, גנרל אמריקני עם 4 כוכבים, נחת היום בישראל ויהיה אחראי על התיאום בין צה"ל לצבא האמריקני.

צה"ל החל בהכנות לתרגיל הגדול עוד לפני שנה וחצי, כשהתרגיל "מרכבות האש" היה אמור להתבצע במאי 2021 אלא שאז פרץ מבצע שומר חומות. התרגיל הוא לאורך חודש שלם ומדמה מלחמה בכל בזירות והחזיתות, שאליה מתדרדרת ישראל בעקבות גל הטרור הפלסטיני ותקיפות שהיא מבצעת נגד האיראנים בסוריה.

מטס המכונה "מטס איראן" ייערך בשבוע הרביעי של התרגיל החל מ-29 במאי. לצה"ל יש כיום כמה תוכניות לתקיפה באיראן, תוך שהוא פועל לגריעת יכולותיה במרחב.