המפכ"ל לקראת שחרור מחבל: "נעשה הכול כדי למנוע חגיגות"

קובי שבתאי שוחח עם אחיינו של חלל צה"ל אבי ברומברג ואמר לו כי לאחר החגיגות שאירעו בעקבות שיחרורו של המחבל כרים יונס בוואדי ערה, הפעם כשישוחרר המחבל השני מהפיגוע בו נרצח דודו יעשו הכל כדי למנוע אותן

המפכ"ל קובי שבתאי
המפכ"ל קובי שבתאי | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

מפכ״ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי שוחח היום (שני) עם אבי ברומברג, אחיינו של חלל צה"ל אבי ברומברג ז"ל, שנרצח בעת שנחטף על ידי חוליית מחבלים לפני כ-40 שנה באזור חדרה. המפכ"ל עדכן את ברומברג כי מחר תתקיים במשרד לבטחון לאומי ישיבה שתעסוק בכלים המשפטיים שעומדים לרשות משטרת ישראל כדי למנוע מהמחבלים שביצעו את הרצח לחגוג את שחרורם בביתם בכפר ערה שבוואדי ערה - זאת לקראת שחרורו של מחבל נוסף מחוליית המחבלים שביצעה את הפיגוע.

המפכ"ל אמר לברומברג כי משטרת ישראל "תעשה כל שהיא יכולה בכדי למנוע חגיגות במתחם המשפחה". בדיון ישתתפו השר לביטחון לאומי, מפכ"ל המשטרה, מפקד מחוז חוף , היועץ המשפטי של המשטרה וקציני משטרה נוספים.

המפכ''ל יעקב קובי שבתאי
המפכ''ל יעקב (קובי) שבתאי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ביום רביעי האחרון המחבל כרים יונס, שרצח יחד עם המחבל שצפוי להיות משוחרר את החייל אבי ברומברג בשנת 1980 עת שעשה את דרכו מבסיסו ברמת הגולן אל עבר ביתו בזיכרון יעקב, שוחרר מהכלא לאחר מאסר של 40 שנים. במועצה האזורית ערערה קיבלו את יונס בחגיגות, בניגוד לרצון השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שניסה למנוע אותן.

ההוראה לשחרר את יונס ב-4:00 לפנות בוקר הגיעה מהשר בן גביר על מנת למנוע חגיגות על שחרורו ביישובו ערערה שבוואדי ערה. משפחתו של יונס המנתינה לשחרורו ליד כלא הדרים שבשרון בו היה כלוא, אלא שהם מספרים כי יונס לא שוחרר שם. "שיטת השחרור מעידה על כמה הרשויות מפחדות שנחגוג את השחרור, כרים שוחרר מהכלא ב-4:00 לפנות בוקר, ואחר כך כששב"ס מסרו אותו למשטרה הם השאירו אותו ברעננה, משם קבלנו טלפון ממנו לאסוף אותו בשעה 6:00".

כרים יונס, רוצח החייל אבי ברומברג ז''ל, בהגעתו לכפר עארה לאחר שחרורו מהכלא
כרים יונס, רוצח החייל אבי ברומברג ז''ל, בהגעתו לכפר עארה לאחר שחרורו מהכלא | צילום: רויטרס