בעקבות גל הטרור: זינוק של 500% בביקוש לנשק

פרסום ראשון:על רקע המצב הביטחוני המתוח בימים האחרונים, חלה עלייה משמעותית בביקוש של הישראלים לשאת נשק אישי. לא פחות מ-1,065 בקשות הוגשו ביומיים האחרונים, כשהממוצע היומי בשגרה עומד על 120 בקשות

זמן צפייה: 01:19

פרסום ראשון: על רקע המצב הביטחוני המתוח בימים האחרונים, וביתר שאת מאז פיגוע הירי שאירע בשכונת נווה יעקב בירושלים ביום שישי האחרון, חלה עלייה משמעותית בביקוש של הישראלים לשאת נשק אישי, כך פורסם הערב (שני) לראשונה במהדורה המרכזית של חדשות 13.

במהלך ימי שבת וראשון, לא פחות מ-1,065 ישראלים הגישו בקשה למשרד לביטחון לאומי לנשיאת נשק. לשם השוואה, הממוצע בשגרה עומד על בערך 120 בקשות יומיות. מדובר בעלייה של כ-500% תוך קצת יותר מיומיים. לפיכך, במשרד לביטחון לאומי פועלים כדי לתת מענה לבקשות הללו, אם כי ניסיון העבר מלמד שחלק גדול מהבקשות לא יאושרו לבסוף.

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בשנה שעברה, בשנת 2022, הוגשו בסך הכל 42 אלף בקשות, מתוכן רק 11 אלף אושרו. לחדשות 13 נודע כי מחר, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יקיים ישיבה בנושא כשמטרתה להקל ולהגמיש את הקריטריונים לנשיאת נשק, וגם - לקצר את זמני האישורים לקבלת הרישיון. על כן, במשרד מתכננים להרחיב את כוח האדם באגף לרישוי כלי ירייה. יצוין כי נכון להיום, 147 אלף ישראלים מחזיקים ברישיון לנשק, מתוכם 40 אלף אנשי כוחות הביטחון.