תעודת הוקרה למנטרל המחבל בת"א: "הציל חיי אדם"

השר בן גביר והמפכ"ל שבתאי העניקו את תעודת ההוקרה לאזרח שנטרל את המחבל בפיגוע ברחוב פנחס רוזן שבעיר לפני כשבוע:" שלפת את נשקך האישי ובגבורה יוצאת דופן הסתערת על המחבל ונטרלת אותו. במעשיך, הצלת חיי אדם"

זמן צפייה: 00:51

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי העניקו היום (חמישי) תעודת הוקרה לאזרח שניטרל את המחבל בפיגוע ברחוב פנחס רוזן בתל אביב לפני כשבוע. בטקס שהתקיים במשרד לביטחון לאומי עם בני משפחתו של האזרח, העניקו השר והמפכ"ל תעודת הוקרה, הודו לו על אומץ ליבו, גבורתו אל מול המחבל וחתירה למגע שמנעה אסון כבד.

על תעודת ההוקרה נכתב: "תעודת ההוקרה ניתנת לאזרח על אומץ הלב וקור הרוח שהפגין בעת הצלת חיי אדם. ביום שלישי, ארבעה ביולי 2023, התרחש פיגוע ברחוב פנחס רוזן בתל אביב, שבו מחבל מתועב דרס אזרחים ויצא מרכבו עם סכין שלופה במטרה להמשיך במסע הרצח. אתה, שנקרית למקום, לא היססת לרגע, שלפת את נשקך האישי ובגבורה יוצאת דופן הסתערת על המחבל ונטרלת אותו. במעשיך, הצלת חיי אדם. הערכה רבה ושבח, בשמנו ובשם כל אזרחי ישראל , על אומץ ליבך ועל התנהלותך הנחושה, שהצילה חיי אדם. כן ירבו כמוך".

Whatsapp Image 2023 07 04 At 1
כוחות מד''א בזירת הפיגוע | צילום: דוברות מד''א

השר בן גביר אמר: "האזרח הגיבור פעל כמצופה, חתר למגע וניטרל את המחבל שהגיע לרצוח אנשים. הפעולה החשובה מנעה פיגוע גדול יותר ועל כך מגיעה לו תעודה זו והערכה רבה. באירוע הזה ראינו כמה חשוב שיש אזרח חמוש ומוכשר לשימוש בנשק, שיכול ברגעים הראשונים להגן על עצמו ועל אזרחים ולנטרל את המחבל . המדיניות היא מתן רישיונות לכלי יריה פרטי למי שעומד בתבחינים וחילקנו בחודשים האחרונים למעלה מ-18,000 רישיונות לאזרחים בדיוק בשביל המצבים האלו".

המפכ"ל הוסיף: "מגיעה לך הערכה רבה ושבח, בשמנו ובשם כל אזרחי ישראל , על אומץ ליבך ועל התנהלותך הנחושה, שהצילה חיי אדם". האזרח שניטרל את המחבל התרגש וציין: "תודה לשר שדאג לשלומי ולא עזב אותי במשך כל היום, וךמפכ"ל שהגיע מיד למקום ונתן לי גיבוי. אני רוצה להודות לכם".

זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב (ארכיון) | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בפיגוע, שהתרחש ביום שלישי בשבוע שעבר, המחבל, עבד אלואהב חלאילה, בן 20, פלסטיני תושב הכפר סמוע שבדרום הר חברון, נהג עם טנדר לתוך תחנת אוטובוס ברחוב פנחס רוזן בת"א ודרס 8 בני אדם. לאחר מכן, דקר כמה מהם. 5 נפצעו באורח בינוני-קשה והיתר קל, ובנוסף פונתה מהזירה נפגעת חרדה. אלואהב חלאילה, ששהה בישראל ללא אישור חוסל כאמור על ידי האזרח.

כמו כן, בתחילת השבוע פורסם כי שתי הנשים שנפצעו באורח קשה בפיגוע יצאו מכלל סכנה, כשבבית החולים איכילוב עדכנו שהשתיים בהכרה מלאה, נושמות עצמונית וימשיכו את הטיפול במהלך השבועות הקרובים.