ניסיון פיגוע רביעי תוך שעות; המשטרה: "מי שיכול - שיישא נשק"

אחרי ארבעה ניסיונות פיגועי ירי ודקירה תוך 14 שעות בלבד, וברקע ההתרעות לפיגועים בחגים - במשטרה אמרו כי הועלתה רמת הכוננות בירושלים, תל אביב ומוקדי התפילות והבילוי: "קוראים לציבור שיש ברשותו נשק ומיומן לעשות בו שימוש בעת הצורך - לשאת את נשקו בימים אלו"

זמן צפייה: 01:36

ארבעה ניסיונות פיגוע - תוך חצי יממה: ירי בוצע אחר הצהריים (שני) בבקעת הירדן. אין נפגעים. כוחות צה"ל פתחו בסריקות אחר חשודים. מוקדם יותר דווח כי מחבל ירה מהכפר דיר שרף שבשומרון לעבר עמדה צבאית בפאתי הכפר, ובבוקר דווח על ניסיון פיגוע דקירה במחסום מזמוריה שבעוטף ירושלים, ולוחם מג"ב ירה באדם שניסה על פי-החשד לדקור לוחמים אחרים במחסום. גם באירוע הזה לא היו נפגעים. שעות ספורות לפני כן ירו מחבלים לעבר רכב סיור צבאי סמוך ליישוב מירב שבחטיבת מנשה. זוהו פגיעות ברכב, אין נפגעים. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר חשודים.

בדובר צה"ל אמרו כי "‏כוח צה"ל של יחידה 636, שהיה בפעילות יזומה סמוך לכפר עזון שבחטיבת אפרים, ירה לעבר מחבל שיידה אבנים והשליך פטיש לעבר אוטובוס ישראלי בזמן נסיעה. לאוטובוס נגרם נזק. זוהתה פגיעה במחבל, שנעצר על-ידי הכוח. הוא הועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון".

Whatsapp Image 2023 09 18 At 0
הסכין שהייתה בידי המחבל | צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, ראש אגף המבצעים במשטרת ישראל, ניצב סיגל בר-צבי עדכנה הבוקר את סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה על אודות ההיערכות להמשך חגי תשרי - בדגש על יום הכיפורים. "אנחנו קוראים לציבור שיש ברשותו נשק ומיומן לעשות בו שימוש בעת הצורך - לשאת את נשקו בימים אלו", אמרה.

לדברי ניצב בר-צבי, "מדי שנה, לקראת חגי תשרי, הועלתה רמת הכוננות באזורים מסוימים ברחבי המדינה, בדגש על הערים ירושלים, תל אביב ומוקדי התפילות והבילוי. בשבועות שקדמו לחגי תשרי נרשמה עלייה במספר ההתרעות. בעקבות זאת, משטרת ישראל, יחד עם כלל ארגוני החירום הלאומיים, מקיימת הערכות מצב משותפות שבהן נקבע מדרג ההיערכות. העלייה במספר ההתרעות, יחד עם ההסתה לטרור שגברה אף היא לקראת חגי תשרי, הביאה אותנו להיערכות מיוחדת שבמסגרתה אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים נפרסים ברחבי הארץ מדי יום - זאת על מנת למנוע אירוע פח"ע ולאבטח מקומות תפילה, מקומות בילוי ואת הציבור בכלל לאורך כל תקופת החגים.

עוד נמסר כי "מטרת ההיערכות המשטרתית המיוחדת בתקופה זו היא להבטיח כי כל אזרח בישראל יוכל לטייל, לבלות ולחגוג בבטחה. משטרת ישראל ערוכה לתת את המענה הנדרש בכל מקום ברחבי מדינת ישראל מהאוויר באמצעות מסוקי המערך האווירי, מהים באמצעות כוחות השיטור הימי ומהיבשה באמצעות כלל יחידות השיטור, לוחמים ומתנדבים, לרבות יחידות החילוץ ברחבי הארץ".

הרכב שנורה באזור היישוב מירב בשומרון
הרכב שנורה באזור היישוב מירב בשומרון | צילום: דובר צה''ל

מפקד מג"ב יצחק בריק הגיע לזירת הפיגוע ושיבח את צוות הלוחמים: "האירוע עבר מצוין, העירנות שלכם ראויה לציון, בדיוק מה שאנחנו מצפים מהלוחמים שלנו. הניטרול היה בדיוק במקום, גם היה ירי למרכז מסה הוא טען אמצעי וכוונה, גם נושא שמירת הטווחים אחד מהשני, כדי להימנע מדו"צ. ההשלתטות על האירוע והנטרול של האירוע היה מצוין. יישר כוח עשיתם עבודה מצויינת, שיהיה לנו יום טוב".