אזהרת אמ"ן לוועדה החשאית: "האויב מזהה שהפעם זה אירוע אחר"

ועדת המשנה החשאית של הכנסת התכנסה לדיון חשוב על מצבו של צה"ל ובכיר באמ"ן הזהיר כי האויב מזהה שמדובר במצב שונה. הנתונים המלאים לא הוצגו לחברי הוועדה - אלא רק לראשיה - מחשש שיודלפו

זמן צפייה: 05:53

דיון חשוב התקיים היום (רביעי) בוועדת המשנה החשאית של ועדת חוץ וביטחון בכנסת ובה הזהיר בכיר באגף המודיעין של צה"ל כי "האויבים מזהים שהפעם האירוע הוא אחר, ואמיתי". הנתונים המלאים לא הוצגו לכלל הוועדות, אלא רק לשלושת יושבי הראש של הוועדות.

הבכיר באמ"ן אמר בוועדה כי "חמש מערכות בחירות ופלונטר פוליטי של כמה שנים לא עשו את האפקט של מה שקורה כאן ועכשיו מול האויבים שלנו. הם מזהים שהפעם מה שקורה בישראל הוא האירוע אחר, אמיתי". ראש אגף מבצעים בצה"ל האלוף עודד בסיוק הוסיף: "זו התמונה חברים. זה המצב".

Whatsapp Image 2023 08 01 At 1
רה''מ נתניהו ושר הביטחון גלנט | צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ

ח"כ זאב אלקין מהמחנה הממלכתי ביקש לקבל נתונים קונקרטיים ואמר כי "ביקשנו נתונים ולא קיבלנו פה נתונים, לא קיבלנו מספרים. אמרתם שזה הפורום". אחרי שראש הממשלה נתניהו הזהיר כי הנתונים ידלפו, בצה"ל החליטו לא לחשוף את הנתנונים המלאים, אלא רק לראשי הוועדות: גדי אייזנקוט, יולי אדלשטיין וח"כ שלום דנינו מהליכוד.

בצה"ל מאוד חששו מהדלפה של הנתונים של אי-התייצבות של משרתי מילואים. הנתונים הוצגו, כאמור רק לראשי הוועדות, בעוד שאר חברי הוועדה לא ראו אותן. האלוף בסיוק הציג בדיון מגמות ומה המצב הנוכחי. בסיוק נשאל מה צה"ל עושה כדי להתמודד עם משרתי המילואים שבוחרים לא להגיע.

מזכ''ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בנאומו
מזכ''ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בנאומו | צילום: חדשות 13

האלוף הסביר כי ישנם מתנדבים שאין מה לעשות איתם אם יפסיקו התנדבותם, יש כאלה שנקראים על פי חוק וניתן להפעיל נגדם סנקציות. עם זאת, בצה"ל הבהירו, גם מי שיופעלו נגדו סנקציות - הכוונה היא להשאיר לו את הדלת פתוחה. גם אם יהיה מי שייענש, תישאר האפשרות לחזור לשרת.

בתוך כך, בוועדה נכחה יו"ר העבודה מרב מיכאלי, שביקשה לציין: "אנחנו מקיימים פה דיון על הדבר אולי הכי מהותי במדינה כרגע, ואנחנו נמצאות פה רק 3 נשים: אני, היועצת המשפטית של הוועדה והעוזרת של האלוף בסיוק". הבעיה שהעלתה מיכאלי אינה חדשה, וכבר במשך שנים נשים תופסות חלק פחות מרכזי במוקדי קבלת ההחלטות.