הפסקת ההתנדבות: גלנט ערך הערכת מצב עם צמרת צה"ל לגבי המחאה

בעקבות ההערכות במשרד הביטחון כי טייסים ואנשי צוות אוויר רבים עומדים להודיע על הפסקת ההתנדבות למילואים בעקבות החקיקה המשפטית, קיים שר הביטחון הערכת מצב מיוחדת יחד עם בכירי צה"ל שעדכנו כי בשעה זו אין פגיעה בכשירות הצבא, אך מודאגים מלכידות השורות במערכת

זמן צפייה: 01:26

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערב (ראשון) הערכת מצב מיוחדת עם בכירי צה"ל סביב החשש מהפסקת התנדבות רחבה של טייסים ומשרתי מילואים נוספים בעקבות המשך חקיקת המהפכה המשפטית. בכירי הצבא עדכנו כי בשעה זו אין פגיעה בכשירות הצבא אך ישנה פגיעה בלכידות השורות בצה"ל.

Whatsapp Image 2023 03 03 At 1
טייסי חיל האוויר (ארכיון) | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

העיניים בצה"ל נשואות לעבר הטייסים שעדיין לא לקחו החלטה בנוגע להפסקה של ההתנדבות ועוד שוקלים את צעדיהם. בצה"ל מאמינים כי המספרים של הפורשים משירות מילואים בקרב טייסים עלול להגיע לעשרות ואף יותר מכך. בשבוע שעבר, ערכו כ-400 טייסים כנס מיוחד בו על פי ההערכות שקלו את צעדיהם בהתחשב בהתקדמות החקיקה במהפכה המשפטית.

מחאת המילואימניקים אחים לנשק
מחאת אחים לנשק מול בית השר לוין | צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק

בעקבות הגל הקורא לסרבנות והפסקת ההתנדבות לשירות במילואים, נחשפה בחדשות 13 הקלטה של רה"מ בנימין נתניהו בישיבה עם חברי הממשלה בה הוא נשמע נסער במיוחד לאור המצב מול חיילי המילואים ואמר: "זה לא רק ההשבתתה של יכולות, זה גם מה שזה עושה לכוח ההרתעה שלנו. מה זה עושה, אני לא אביא כאן דוחות מודיעיניים, אם תרצו בדלתיים סגורות אני אראה לכם מה זה עושה, זה לא דבר קטן".