הפיגוע בי-ם: המחבל - ממזרח העיר, בני משפחתו נעצרו

הוריו של באדר עמאר בן ה-20, המחבל שביצע את הפיגוע סמוך לשער הברזל, נעצרו על ידי כוחות הביטחון בביתם שבבית חנינא במזרח הבירה. שלושת השוטרים שנפצעו באירוע מטופלים בבית החולים שערי צדק. כמו כן, חוסל מחבל שהיה מעורב באירוע שבו נהרג רב-נגד נעם רז ז"ל

זמן צפייה: 03:03

על פי דיווחים פלסטיניים, מספר בני משפחת המחבל באדר עמאר, בן ה-20 שביצע הבוקר (חמישי) את הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים נעצרו על ידי כוחות הביטחון בביתם בבית חנינא שבמזרח העיר. המחבל חוסל מוקדם יותר עת שביצע את הפיגוע על ידי כוחות המשטרה שהיו בזירת הפיגוע.

כמו כן, בהודעה משותפת לדובר צה"ל, דוברות שב"כ ודוברות מג"ב נמסר: "במסגרת מבצע מעצרים, סוכל המחבל פארוק סלאמה, המשויך לארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי, שהיה מעורב באירוע שבו נהרג רב-נגד נעם רז ז"ל; חמישה מבוקשים נוספים נעצרו". לפי ההודעה, סלאמה היה חשוד בקשירת קשר לתשתית הטרור "גוב האריות" "ובשיתוף פעולה עם פעילי התשתית במטרה להוציא לפועל פיגועים משמעותיים".

עוד נאמר: "במהלך הפעילות שבוצעה בעקבות מידע מודיני של השב"כ, פשטו הכוחות על מבנה בו נכח המחבל ובמקום התפתחו חילופי ירי. הוא נמלט מהמקום, והלוחמים פתחו אחריו במרדף במהלכו המחבל שלף אקדח לעברם. הלוחמים הגיבו בירי והוא נוטרל. כמו כן, הלוחמים ירו לעבר חמושים שירו לעברם, זוהו פגיעות. בנוסף, במהלך הפשיטה, עצרו הכוחות חמישה מבוקשים נוספים כשברשותם אקדח ונשק מסוג M-16. בנוסף, הוחרם האקדח שהמבוקש כיוון לעבר הלוחמים.  אין נפגעים לכוחותינו, המבוקשים שנעצרו הועברו לחקירת כוחות הביטחון".

לוחם הימ''מ נעם רז שנהרג בג'נין
לוחם הימ''מ נעם רז שנהרג בג'נין

מוקדם יותר, בפיגוע בשער הברזל שברובע המוסלמי נפצעו שלושה שוטרים. אחד מהשוטרים, בן 25, נורה ברגלו מירי כוחותינו במהלך נטרול המחבל ונפצע, שוטר נוסף, בן 30, נפצע בגבו כתוצאה מדקירת המחבל. השלושה פונו לבית החולים שערי צדק. מצבם של כולם מוגדר בשלב זה קל עד בינוני.

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

דובר החמאס, חאזם קאסם, אמר היום לאמצעי התקשורת הפלסטינים: "המשך תוקפנות הכיבוש על מסגד אל-אקצא תענה בעוד התנגדות". קאסם אמר עוד כי "העם הפלסטיני מקריב את כל היקר לו למען הגנה על מסגד אל-אקצא וירושלים", וכי "השהיד היום כותב בדמו את דרך המאבק והשחרור".

השר לביטחון פנים עמר בר-לב שיבח את התנהלות הכוחות במהלך האירוע: "העירנות והמקצועיות, הן של התצפיתנים במרכז השליטה במרחב דוד והן של השוטרים ולוחמי מג"ב שניהלו את המגע עם המחבל וניטרלו אותו, ראויה לכל הערכה. הם פעלו בנחישות, חתרו למגע וניטרלו מחבל שיכול היה לפגוע גם באזרחים. השוטרים הוכיחו שוב כי הם חוצצים בגופם בין אזרחי ישראל לבין המחבלים, לעיתים תוך סיכון ממשי לחייהם, ואני משבח אותם על פעילותם, נחישותם ואומץ ליבם. אני מאחל החלמה מהירה לשוטרים שנפצעו בפיגוע".

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

בהודעת המשטרה נמסר כי בסמוך לשעה 09:15 הגיע חשוד מכיוון שער שכם לרובע המוסלמי, שעורר את חשדם של השוטרים במקום. במהלך בדיקת החשוד, הוא שלף סכין ודקר את אחד השוטרים בפלג גופו העליון. שני שוטרים ביצעו ירי לעבר המחבל וניטרלו אותו במקום, ובהמשך נקבע מותו. האזור נסגר לתנועת הולכי רגל לטובת המשך הטיפול בזירה. בשעה זו מתקיימת הערכת מצב של פיקוד מחוז ירושלים בזירת האירוע.