פיגוע דקירה בעיר העתיקה: 3 פצועים קל עד בינוני, המחבל מנוטרל

מחבל כבן 20 תקף בסכין שלושה שוטרים ברובע המוסלמי בבירה ופצע אותם באורח קל עד בינוני. הפצועים פונו לבתי החולים שערי צדק והדסה הר צופים. המפכ"ל: "טיפול מקצועי ונחוש שמנע פגיעה באזרחים חפים מפשע"

זמן צפייה: 04:01

בפיגוע דקירה שאירע הבוקר (חמישי) בשער הברזל (הרובע המוסלמי) בעיר העתיקה בירושלים, נפצעו שלושה שוטרים, והמחבל הדוקר - נוטרל. אחד מהשוטרים, בן 25, נורה ברגלו מירי כוחותינו במהלך נטרול המחבל ונפצע, שוטר נוסף, בן 30, נפצע בגבו כתוצאה מדקירת המחבל. השניים פונו לבית החולים שערי צדק ומצבם מוגדר קל עד בינוני. השוטר השלישי, בן 27, פונה לבית החולים הדסה הר צופים כשמצבו קל.

לחדשות 13 נודע כי המחבל, באדר עמאר, צעיר בן 20, הינו תושב מזרח ירושלים מבית חנינא. חובש מד"א שלו דוד ניסים פור סיפר לאחר האירוע: "הייתי במהלך לימודים בישיבה כשקיבלתי את הדיווח על הפיגוע ומיד יצאתי לשער המג'לס עם ציוד רפואי שיש לי באופן קבוע ככונן מד"א".

זירת האירוע
תיעוד מזירת האירוע

המחבל באדר עמאר
המחבל באדר עמאר

"במקום היו 2 פצועים בהכרה מלאה, גבר שסבל מפצע דקירה בגופו ופצוע נוסף עם פציעה בגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים וחבישות והוצאנו אותם לרחבת הכותל שם חברנו עם ניידות טיפול נמרץ של מד"א שהמשיכו את הטיפול הרפואי ופינו את שני הפצועים לבית החולים כשמצבו של אחד בינוני והשני קל", הוסיף.

בהודעת המשטרה נמסר כי בסמוך לשעה 09:15 הגיע חשוד מכיוון שער שכם לרובע המוסלמי, שעורר את חשדם של השוטרים במקום. במהלך בדיקת החשוד, הוא שלף סכין ודקר את אחד השוטרים בפלג גופו העליון. שני שוטרים ביצעו ירי לעבר המחבל וניטרלו אותו במקום, ובהמשך נקבע מותו. האזור נסגר לתנועת הולכי רגל לטובת המשך הטיפול בזירה. בשעה זו מתקיימת הערכת מצב של פיקוד מחוז ירושלים בזירת האירוע. מחקירה ראשונית עולה כי המחבל פעל לבדו והגיע לאזור עם רכבו, שנבדק לאחר הפיגוע על ידי חבלני מחוז ירושלים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211030940' autoplay='0' credit='' desc='זירת הפיגוע' poster='' kid='1_p40akw2x' duration='']

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים | צילום: דוברות זק''א

מפכ"ל המשטרה יעקב (קובי) שבתאי, הגיע לזירת הפיגוע ואמר: "לאור ריבוי ההתרעות בתחום הפח"ע (פעילות חבלנית עוינת), מחוז ירושלים ערוך ומוכן. ראינו פה עבודה מקצועית, טיפול מקצועי ונחוש של השוטרים שהביא לנטרול המחבל, שסביר להניח ומנע פגיעה של אזרחים חפים מפשע. נמשיך להיות באותה היערכות וחידוד של השוטרים לכל אירוע. נשתדל להיות בכל המקומות הרגישים ולתת מענה לטובת שלום הציבור".

בסיום הערכת המצב אמר המפכ"ל: "בפיגוע הדקירה הפגינו שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב נחישות וחתירה למגע אל מול מחבל תאב דם שניסה לפגוע בשוטרים. פיגוע זה מהווה תזכורת נוספת למגוון האיומים עמם מתמודדים בגבורה שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב בעיר העתיקה ובכלל. אנחנו נמשיך לפעול בנחישות מול איומי הטרור ונגד כל מי שינסה לפגוע בשוטרים או באזרחים".

יצוין כי לאחר פיגוע הדקירה שאירע ביום שבת שעברה ברחוב ששת הימים בעיר, המשטרה העלתה כוננות ותגברה את כוחותיה בבירה. כזכור, המחבל - מוחמד ראג'ב אבו קטיש, בן 16 - נורה בתום מרדף על-ידי שוטר במגרש כדורגל בשכונת שייח' ג'ראח (שמעון הצדיק).